Bliv PMO lead for banebrydende studieadministrativt program på tværs af syv universiteter

Profilbillede
dato

Vil du have stort ansvar, højt til loftet, være del af en fleksibel arbejdsplads omgivet af gode og dygtige kolleger?

Kan du sætte struktur og rammer op for et programkontor, og samtidigt lede et team med personaleansvar? Har du lyst til at arbejde med et program, som skal udvikle et nyt studieadministrativt system til fremtidens studerende? Og har du yderligere erfaring med projektstyring fra større organisationer, så skal du søge dette job som PMO lead i Nyt SIS Programmet. 

Nyt SIS Programmet  
Nyt SIS er et programfællesskab mellem syv universiteter KU, CBS, DTU, ITU, SDU, AAU og RUC, der har til formål at anskaffe og implementere et nyt studieadministrativt system. Det nye system skal sætte den studerendes behov i centrum og sikre øget anvendelse af selvbetjeningsløsninger, fælles overordnede processer på tværs af universiteter og automatisering af arbejdsgange. 

Dine ansvarsområder:
Som PMO lead vil du få en nøglerolle i et komplekst og strategisk program. Programmets designfase startede i juni 2024, og programmet løber til 2028. Med direkte reference til og i tæt samarbejde med programlederen og projektlederne, vil det være dit ansvar at lede PMO, som er et team bestående af 4-5 medarbejdere samt et par eksterne konsulenter. 

Udover at styrke vores PMO med din faglighed, vil dit ansvar blive at drive kontinuerlig forbedring og øge modenheden indenfor styringen af programmet, som foregår i tæt samarbejde med leverandøren.  

Dine primære opgaver inkluderer:

  • Ansvarlig for governance processer i programmet i samarbejde med leverandørens PMO.
  • Overblik og organisering af de opgaver, som ligger i PMO herunder support af programleder og projektledere i forbindelse med møder, statusrapporter, styregruppepræsentationer, risikolog, ændringsstyring, on- og offboarding af medarbejdere, mødestruktur, referater etc. 
  • Vedligeholdelse af programhåndbog, der beskriver processer og vejledninger i, hvordan programmet skal arbejde samt implementering og sikring af, at de definerede processer anvendes på tværs af programmet
  • Ansvarlig for og bidrage til udarbejdelse af notater, kontakt til relevante interessenter samt håndtering af forespørgsler om aktindsigt
  • Økonomiopfølgning og håndtering af ressourcer i samarbejde med programmets økonomiansvarlige.
  • Ansvarlig for opfølgning på leverancer og leverandørens kontraktlige forpligtelser med tilhørende dokumentation i samarbejde med programmets contract manager. 
  • Vedligeholdelse af og opfølgning på forskellige logs fx risiko-, issue- og action logs
  • Sparringspartner for program- og projektledere og sikre, at de aftalte handlinger og beslutninger implementeres og kommunikeres til de rette interessenter.
  • Ansvarlig for programmets fysiske rammer (lokaler, udstyr etc.)

Din baggrund, erfaring og kvalifikationer:
Du har gerne minimum 3 års erfaring indenfor PMO, projekt- og programledelse, hvor du selv har erfaring med at lede et team enten hos kunde eller leverandør. Vi ser gerne erfaring fra større komplekse offentlige projekter og/eller har erfaring fra større it-projekter samt kendskab til Statens it-projektmodel og Statens it-råd. Det vil være en fordel, hvis du har været personaleleder før.

Du har formentlig en eller flere af disse kvalifikationer i Portefølje-, Program- og Projektstyring; PRINCE2®, MSP®, P3O®, PMP®, IPMA® Certificering – eller noget tilsvarende, som har givet dig et teoretisk fundament. Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til og forståelse for agile udviklingsmetoder.

Herudover vil følgende beskrive dine kompetencer og personlige egenskaber:

  • Evne til at skabe og holde overblik og sikre prioritering for medarbejderne
  • Har en proaktiv tilgang til opgaveløsning og ansvarsområder
  • God til at samarbejde, skabe sammenhold og effektivt navigere i den organisatoriske kontekst både i programmet, de involverede universiteter og med leverandøren
  • Gode kommunikationsevner og stærke kompetencer indenfor interessenthåndtering
  • Drivende, kvalitetsbevidst, og arbejder struktureret med rammer og processer
  • Har evne og lyst til at være leder og til at støtte og udvikle medarbejderne i teamet 
  • Er interesseret i tværfagligt arbejde og trives i en omskiftelig hverdag
  • Rutineret i Microsoft 365, særligt PowerPoint, Excel og Teams.
  • Kendskab til/forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation.

Vi søger en PMO lead, som har lyst til ledelsesrollen, og som har erfaring med at arbejde projektorienteret i større programmer. 

Løn og ansættelsesvilkår 
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomst for akademikere i staten eller anden relevant overenskomst. Forventet start 1. december 2024 eller efter nærmere aftale.  

Dit arbejdssted vil hovedsageligt blive på ITU, men der kan forekomme aktiviteter på DTU Lyngby Campus. 

I forbindelse med din ansættelse på DTU bliver du en del af en af Europas førende forsknings- og uddannelsesinstitutioner. Du kommer ind i en organisation, der har til formål at udvikle viden på internationalt niveau. Du kan se frem til at få en udfordrende og udviklende arbejdsplads med høj faglighed. Vi sørger selvfølgelig for, at du samtidig får den nødvendige sparring og kompetenceudvikling.  

Ansøgning og kontakt 
Vi skal modtage din online ansøgning senest onsdag den 2. oktober 2024 .  Åbn linket "Ansøg nu", hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter motiveret ansøgning, CV og eksamensbeviser. Vi afholder 1. samtalerunde i uge 40.

Ønsker du flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef, Thomas Graeser på 4247 1820. 

Ansøgninger modtaget efter ansøgningsfristens udløb tages ikke i betragtning.  

Alle interesserede uanset alder, køn, handicap, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, opfordres til at søge stillingen. 

Teknologi for mennesker 
DTU udvikler teknologi for mennesker. Med vores forskning og uddannelser i international topklasse er vi med til at skabe en bedre verden, og vi bidrager til løsningen af de globale udfordringer formuleret i FN’s 17 verdensmål for en bæredygtig udvikling. H.C. Ørsted grundlagde DTU i 1829 med en klar mission om at udvikle og nyttiggøre naturvidenskab og teknisk videnskab til gavn for samfundet. Den mission lever den dag i dag. DTU har 13.500 studerende og 6.000 ansatte. Vi arbejder i en international atmosfære og har et inkluderende, udviklende og uformelt arbejdsmiljø. DTU har campusser i hele Danmark og i Grønland og samarbejder med de bedste universiteter verden over. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Danmarks Tekniske Universitet, Anker Engelunds Vej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6116847

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet