Afdelingsleder til børnehaven i Børnehuset Carlshøj

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for det pædagogiske arbejde med børnehavebørn og samtidig blive del af et ledelsesteam og et fagligt dygtigt personale?

Vi søger dig som afdelingsleder, som kan være den nærværende ledelse tæt på den pædagogiske praksis i børnehaven og som gerne vil være en del af det pædagogiske arbejde på gulvet sammen med børnene og det pædagogiske personale. Du vil have 25 børnetimer, 10 ledelsestimer (særligt møder med personalet, observationer, koordinering, ledelsessparring, lidt administrativt mm.), og 2 timer taget ud af skema til aftenmøder mm.
Vi søger dig som gerne vil arbejde med den tidlige forebyggende indsats i tæt samarbejde med det pædagogiske personale, forældrene og i samspillet med børnene.

Vi kan tilbyde:

  • Børnehus hvor vi har gode normeringer (vi har bl.a. fået ekstra midler fra Finansloven), og vi kan derfor skabe gode rammer for vores børn.
  • Pædagogisk arbejde med tidlig forebyggende indsats og flere børn i udsatte positioner.
  • Velfungerende børnehus med fokus på det pædagogiske læringsmiljø og forsatte udvikling – og med plads til nye pædagogiske idéer og tiltag. Vi har også et velfungerende MED-udvalg.
  • Personalegruppe, der brænder for at skabe læringsrammer, hvor børn trives, udvikler sig, lærer og dannes. Vi har særligt fokus på børn i udsatte positioner og har relationen og nærværet i centrum for vores praksis med barnet.
  • Engagerede forældre og godt forældresamarbejde, hvor nogle af vores familier kommer fra forskellige lande og derfor arbejder vi også med mange forskellige kulturer.
  • Tæt samarbejde med specialpædagoger, psykologer, logopæd, motorikhus og flersprogskonsulenter, som er med til at løfte det pædagogiske arbejde itæt samarbejde med os.
  • Ambitiøs og fællesskabende kommune – Lyngby-Taarbæk kommune, hvor fokus erpå at udvikle vores dagtilbudsområde ift. Højkvalitet og bl.a. har udviklet ’Kvalitetsguiden’ og ift. Tidlig indsats ’Samarbejdsguiden’. En kommune, hvor der er fokus på inddragelse gennem systemet, og herunder ansvar, og mindre topstyring.
  • et børnehus på 112 børn, heraf 48 vuggestuebørn og 64 børnehavebørn fordelt på 3 etager i vores skønne hus, hvilket betyder mange små børneoaser. Vi er ca. 30-35 ansatte - hvoraf vi har en høj andel af pædagoger. Vi er også praktikinsitution.

Vores ledelsespraksis
Vi ser ledelse som et samspil mellem ledelsen og medarbejderne, hvor alle har et ansvar for at lykkes med vores kerneopgave – og hvor ansvar, engagement og faglighed skal spille sammen. Sammen kan vi!
Vi har med vores ledelsesstruktur: Leder, souschef (afdelingsleder i vuggestuen) og afdelingsleder i børnehaven skabt ledelse TÆT PÅ den pædagogiske praksis. Vi har brug for en afdelingsleder i børnehaven, som kan observere den pædagogiske praksis, kan danne relationer til det pædagogiske personale, børn og forældre, har gode kommunikatiive kompetencer, har strategisk blik og har en finger på pulsen.
Vi har i ledelsesteamet brug for at dette bringes ind i det strategiske rum, så vi sammen kan træffe de gode beslutninger for børnehuset Carlshøj.
Der er i vores pædagogiske arbejde og ledelsesarbejde en del skrivearbejde, særligt vedr. børn, så vi søger en afdelingsleder der har gode skriftlige kompetencer.
I ledelsesteamet (alle 3) mødes vi hver onsdag og bruger dette både til ledelsessparring på konkrete opgaver, videndeling, strategiske beslutninger, forberedelse af personalemøder mm.

Vi søger dig som afdelingsleder, som er:
  • Relationel kompetent: du kan skabe gode relationer til børn, forældre og kollegaer, og formår at tilpasse den til behovet. Du er opsøgende i kontrakten
  • Fagligt fyrtårn: du kender din pædagogiske praksis og har masser af erfaringer kan gå foran med det gode eksempel på god pædagogisk praksis og være inspirerende for detpædagogiske personale bl.a. gennem faglig sparring. Og så er du selvfølgelig uddannet pædagog.
  • Stærk i dine kommunikative kompetencer: du kan lytte og give sparring på pædagogiske udfordringer .Kan formidle og omsætte strategi til hverdagspraksis. Er trænet i diverse spørgeteknikker og bevidst om egen kommunikation.
  • Modig:– du kan træffe beslutninger og går ind i udviklingsarbejde med alt hvad der høretil.
  • holdspiller: du vil gerne skabe noget sammen med nogen – være en del af noget større. Du bidrager til et godt arbejdsmiljø og et godt børnemiljø, og ser det som heltnaturligt at forældresamarbejdet er betydningsfuldt for dit pædagogiske arbejde.

Kaffemøde:
Vi vil rigtig gerne møde dig før du sender en ansøgning, og derfor byder vi på en kop kaffe, hvor du vil have mulighed for både at tale med Caroline (leder) og en pædagog fra børnehaven, så du kan mærke stemningen og se vores skønne hus. Her vil du også få udleveret vores seneste pædagogiske tilsynsrapport, som vi er meget stolte af. Skriv til Caroline på cabt@ltk.dk og så inviterer hun dig til et kaffemøde.

Børnehuset Carlshøj har netop fået ny lstor legeplads, som er gennemrenoveret i 2023 (den skal opleves). Vi er beliggende på Carlshøjvej 10, 2800 Kongens Lyngby. Vi ligger tæt på skov, sø, parker og Dyrhaven. Vi ligger også tæt på bus & tog.

Ansættelsesforhold
37

Tiltrædelse
1. juni 2024

Arbejdssted
Børnehuset Carlshøj

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Børnehuset Carlshøj, Carlshøjvej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6021620

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet