BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Bliver du motiveret af at analysere behov, indkomne fejl og problemer og omsætte dem til praktiske løsninger Og kan du i samarbejde med specialister og ledere på tværs af teams bidrage til at facilitere analyser og forretningsdesign.
Vi søger en alsidig teknisk specialist med forståelse for IT understøttelse ud fra det forretningsmæssige perspektiv.
Du bliver en del af kontoret Vurderingssystemer ICE i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), hvis formål er at sikre stabil drift og udføre forretningsudvikling og vedligehold af it-systemerne i forhold til ejendomme. Du vil indgå i et team, der har ansvaret for drift, vedligehold og videreudvikling af nye og ældre systemer, der understøtter sagsbehandlingen i forhold til skattemæssige indsatser overfor borgere og virksomheder på ejendomsområdet.
Kontorets opgaver er second-level support og håndtering af discipliner indenfor IT Service Management / ITIL herunder incidents-, problems- og change management. Et andet hovedområde er at bidrage til løsningsdesign, automatiseringer og videreudvikling indenfor drift af vurderingssystemer. Derudover har vi ansvaret for driftsovervågning/monitorering og -rapportering til interessenter i Vurderingsstyrelsen og Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.
Kontoret består af 2 teams, hvor af det ene løfter ansvaret for ITSM-opgaven herunder ansvaret for styring og opfølgning på de leverandører, der er indgået kontrakt med på enkelte systemområder. Det andet team understøtter forretningen ved bl.a at levere relevante data udtræk, rapportering, automatisering, dokumentation og optimering af alle funktioner omkring SQL.
Dine primære opgaver vil være at:
- Foretage udsøgninger af relevante data fra databaser, typisk via brug af SQL
- Levere relevante data-udsøgninger og afklaringer, der f.eks. indgår i fejlhåndtering og løbende ledelsesrapportering om blandt andet status på behandlede ejendomsvurderinger og sagsbehandling
- Forestå tekniske automatiseringer ved at anvende primært Python og Jenkins
- Støtte tekniske optimeringer og dokumentation af blandt andet processer, databasebrug og anvendt SQL-script
- Indgå i teknisk sparring med DevOps teams og andre bidragsydere til kontorets leverancer og i udviklingen af efterspurgte funktionaliteter og nye værktøjer
- Hjælpe at omsætte forretningskrav til tekniske leverancer, f.eks. til brug for database-udtræk og rapportering.
Du trives i en rolle, hvor selvstændigt initiativ og lyst til at skabe resultater er afgørende. Samtidig kan du skabe gode relationer på tværs af en kompleks organisation. Du arbejder struktureret og gennem et stort overblik evner du at prioritere dine opgaver.
Vi lægger vægt på, at du:
- har teknisk indsigt og forståelse
- evner at skabe indsigt og sammenhænge mellem forretningsperspektiver og tekniske løsninger
- har erfaring med/ønsker at lære om IT-drift, ITIL-processer og support af IT-systemer
- forstår værdien af det gode samarbejde på alle niveauer i organisationen og med både interne og eksterne leverandører.
- kan succesfuldt introducere forandringer i kollegers hverdag.
- har en positiv indstilling, der bidrager til kontorets fællesskab.
Vi tilbyder et job, hvor du:
- Får mulighed for at påvirke processerne, og være med til at definere din rolle
- Møder stor variation i dine opgaver og din hverdag
- Kan gøre en forskel i Skatteforvaltningens centrale opgaver
- Får mulighed for at udvikle dig fagligt, når du sammen med dine kolleger deltager i rejsen mod et fuldt drifts set up.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle udtalelser via linket ”søg stillingen” hurtigst muligt og senest den 28. august 2024.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte souschef Ann Hoffmann på telefonnummer +45 72 37 99 39 eller kontorchef Tom Jørgensen på +45 72 37 41 14.
Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted vil være Nybrovej 116, 2800 Kgs. Lyngby.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116, Nybrovej, 2800 Kongens Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6094593