BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du stå i spidsen for at varetage den overordnede og koordinerede styring og drift for Implementeringscenter for Ejendomsvurderinger (ICE)? Og har du lyst til at være en del af et stor it-program med politisk, mediemæssigt og ledelsesmæssigt fokus? Så er det måske dig vi leder efter som ny kontorchef for PMO ICE i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST).
Du vil som kontorchef stå i spidsen for programstyring og ledelsesbetjening for programmet ICE samt aktiviteter knyttet til det samlede ejendomsområde med fokus på tværgående og koordinerede styring samt tekniske afhængigheder. Du vil være ansvarlig for bestillinger/forespørgsler og høringer mv. fra fagområder, styrelser, departement, det politiske niveau og øvrige eksterne samarbejdspartnere samt ansvaret for programmets revisionsarbejde.
Kontorets hovedopgaver er:
- Ledelsesbetjening af ICE-programmets og øvrige tværgående styringsfora.
- Direktions- og departementsbetjening knyttet til det samlede ejendomsområde.
- Ansvarlig for udarbejdelse af styringsdokumenter jf. standard fra Statens it-projektmodel (fx Programgrundlag, risikobeskrivelser, gevinstrealiseringsbeskrivelser).
- Ansvaret for risikostyring for programrisicis.
- Ansvaret for programmets fremdriftsstyring.
- Koordination af ICE-programmets kommunikationsarbejde.
- Udarbejdelse af materiale og koordinering vedr. risikovurdering af projekter i Statens It-råd, It-tilsynet, Rigsrevisionen.
- Tovholder for borgerhenvendelser, aktindsigter mv. i tilknytning til ICE-programmet.
- Styring og opfølgning på programmets releases og detailplanlægning.
Som kontorchef kommer du til at arbejde tæt sammen fagområdets øvrige underdirektørområder og kontorer (som en del af et ledelsesteam) på tværs af styrelsen og ud mod øvrige styrelser i skatteforvaltningen.
Vores forventninger til dig
Du har en relevant videregående uddannelse og solid ledelsesmæssig erfaring – gerne indenfor offentlig IT - samt kendskab til forvaltningsmæssige og administrative discipliner, der følger med rollen. Du motiveres af at skabe struktur og fremdrift i en travl hverdag og brænder for ledelse og tværgående samarbejde.
Du sætter en ære i at samarbejde på tværs og sikre den nødvendige koordinering og videndeling i organisationen, og du skaber relationer og driver succeser i samarbejde med andre. Det er en fordel hvis du har dokumenteret erfaring med statens projektmodeller og ledelse heraf. Det er en væsentlig fordel, hvis du allerede har erfaring fra en politisk styret organisation.
Din baggrund for at indgå i en lignende central funktion skal sammen med din faglige indsigt og erfaring med personaleledelse bidrage til, at du og dine medarbejdere altid er klar til at løfte opgaven.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamenspapirer samt relevant dokumentation via linket ”Søg stillingen” senest den 11. oktober 2023. Samtaler afholdes løbende. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Birgitte Hjerrild på telefon 72 37 33 75.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Nybrovej 116, 2800 Lyngby.
Du skal være opmærksom på, at der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Du vil skulle opgive mindst to referencer. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116, Nybrovej, 2800 Kongens Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5915280