Så er det dig vi har brug for!
Vi søger to passionerede børne- og ungerådgivere til vores specialteam, som kan jonglere med udfordringer som en cirkusartist og finde løsninger hurtigere end en ninja! Hvis du elsker at arbejde med børn og familier, og hvis du har en superkraft til at lytte, forstå og støtte, så er det dig vi leder efter!
I specialteamet – eller ”dreamteam” som vi ynder at kalde os selv – er vores primære målgruppe børn og unge med funktionsnedsættelser fra 0-14 år, samt deres forældre. Vi er 9 rådgivere i teamet og du vil blive vores 10. eller 11. kollega, da vi søger to faste fuldtidsstillinger. Derudover består vores afdeling af et psykosocialt team, et indgangsteam (modtagelse), samt et familieplejeteam. Vi har en afdelingsleder tilknyttet, samt en fagkoordinator, der er med til at kvalitetssikre vores arbejde.
Vi består af et team af rådgivere som spænder i alt fra forholdsvis nyuddannede til rådgivere med flere års erfaring. Vi har mange forskellige aldre og skønne personligheder, så vi er sikre på, at du vil føle dig hurtigt velkommen i teamet og vi lover dig en god mentorordning, så du føler dig ekstra velkommen og godt taget imod!
Vi har – ud over funktionen som myndighedsrådgivere – ligeledes en funktion som distriktsrådgivere. Du vil blive tildelt et skoledistrikt, hvor ”dine børn” og deres familier hører til og du vil opleve at skulle samarbejde med både skoler og daginstitutioner, for at sikre det tidligt forebyggende arbejde som vi har meget fokus på i kommunen.
Dine opgaver inkluderer:
- Målgruppevurdering af funktionsniveauet hos barnet, når der søges om blandt andet tabt arbejdsfortjeneste, merudgifter, afløsning i hjemmet, m.fl.
- Udarbejdelse af afdækninger, børnefaglige undersøgelser, barnets/unges plan m.m.
- Iværksættelse af støttende indsatser efter Barnets Lov §32.
- Iværksættelse af anbringelser samt opfølgning i disse.
- Høj grad af inddragelse af barnet og tættere kontakt med familierne.
- Tværfaglig vidensdeling og samarbejde med dine kollegaer og samarbejdspartnere.
Vi forventer at:
- Din uddannelsesmæssige baggrund er socialrådgiver/socialformidler.
- Du har viden om eller lyst til at få viden om det specialiserede børneområde.
- Du har erfaring med praksis indenfor rammerne af Barnets Lov, eller har mod på at lære og være nysgerrig.
- Du har mod på at dykke ned i juridiske bestemmelser omkring børn og unge med funktionsnedsættelser, samt at du har en interesse for området.
- Du kan arbejde selvstændigt, såvel som i teams, samt at du er ansvarlig, systematisk og struktureret i dit arbejde.
- Du er dygtig til skriftlig fremstilling, da vi sætter en dyd i at skrive til børnene i deres sager, så vi møder dem i øjenhøjde.
- Du bidrager til et godt arbejdsmiljø i samarbejde med dine kollegaer og ledelse.
Vi kan tilbyde dig:
- Supervision ca. hver 6. uge med ekstern supervisor, sammen med dit team.
- Fleksibel arbejdstid og med mulighed for hjemmearbejdsdage.
- En arbejdsplads fyldt med humor og gode kolleger, der altid er klar til at støtte hinanden.
- Mulighed for at udvikle dine superkræfter som børne- og ungerådgiver gennem relevante kurser og efteruddannelse.
- En chance for at gøre en forskel i udsatte børns og familiers liv – det er den bedste belønning af dem alle!
Vi kan lige så godt være ærlige og sige, at du ikke bliver millionær af at være børne- og ungerådgiver. Men den forandring du kommer med til at skabe hos familierne, gør det, det hele værd. Og så kan vi også tilbyde landets bedste kollegaer og en arbejdsplads, hvor du får spændende opgaver og mulighed for udvikling. Socialrådgiver kan man altid blive, men vi synes, at vi er med til at gøre stillingen ekstra speciel hos os!
I Center for Social Indsats har vi erfaring for, at mangfoldighed er en styrke og vi opfordrer derfor alle kvalificerede, uanset køn, alder og etnicitet til at søge. Yderligere er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest og en børneattest. Løn- og ansættelsesforhold er efter gældende overenskomst.
Hvis du gerne vil høre mere om stillingerne, kan du enten kontakte vores tillidsrepræsentant Nasra Said Ali Hersi, telefon: 20 15 62 83 eller vores arbejdsmiljørepræsentant Maria Jensen, telefon: 61 42 39 73. Begge sidder i specialteamet og kan svare på alle dine spørgsmål.
Ansøgningsfristen er søndag d. 15. december kl. 23.59 og der vil blive afholdt samtaler onsdag d. 18. december. Vi forbeholder os retten til at indkalde løbende, hvis vi falder over en spændende profil blandt ansøgerne.
Hvis du er klar til at tage udfordringen op og blive en del af vores fantastiske team, så send os din ansøgning! Vi glæder os til at høre fra dig!
Ansøgningsfrist: 15. december 2024
Tiltrædelse: 1. februar 2025
Arbejdssted: Center for Social Indsats - Administration
Ansættelsesforhold: Fuldtid
I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Center for Social Indsats - Administration, Lyngby Hovedgade, 2800 Kongens Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-12-2024;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6154600