Borgerservice medarbejder med passion for service og alsidige opgaver søges i Lyngby-Taarbæk Kommune

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores nye borgerservicekollega Har du et udpræget servicegen, og kan du lide at tale med mange forskellige mennesker i løbet af en dag. Formår du samtidig at løse forskellige typer af sagsbehandlingsopgaver, hvad enten det er udstedelse af et nyt pas, et kørekort eller andre opgaver i Borgerservice – så se med her, for lige nu søger vi en ny kollega fra 1. juni 2025.

Vi søger en kollega, der gerne har erfaring inden for pas- og kørekortområdet, men som i lige så høj grad har lyst og energi til at hjælpe på tværs af alle vores ydelser, og ligesom os motiveres af at yde en ekstra god service og som trives med en arbejdsdag, der til tider kan se anderledes ud end det planlagte for dagen.
Den gode historie er vigtig for os, og derfor gør vi meget ud af at sikre, at borgerne møder en venlig og professionel service. Vi har mange typer af henvendelser, og du vil have kontakt med mennesker i forskellige livssituationer, så vi lægger også vægt på personlige kompetencer, som empati og rummelighed.
Som medarbejder hos os har det stor betydning, at du er forandringsparat og en god kollega, da vi hver eneste dag er afhængige af hinandens hjælp og sparring.

Generelt om Borgerservice
Borgerservice er kommunens indgang, og ofte borgerens første møde med kommunen. Vi arbejder derfor dagligt med vores fælles mål, der bl.a. handler om, at vi er det menneskelige ansigt i den digitale offentlige sektor. Et fokus er bl.a. arbejdet med digital inklusion for at sikre, at borgerne understøttes i det digitaliserede velfærdssamfund.
Størstedelen af de opgaver vi løser for borgerne er udstedelse af pas, kørekort og MitID. Samtidig løser vi opgaver inden for flytning, sygesikring, lægevalg, social boliganvisning samt vielser. Vi betjener ca. 30.000 borgere om året.

Om stillingen
Opgaverne er mangeartede, og omfatter blandt andet:

  • Sagsbehandling af opgaver indenfor pas og kørekortområdet, herunder særligt generhvervelse og ombygningssager m.v.
  • Kontakt til relevante myndigheder som PAC og Færdselsstyrelsen
  • Håndtering af beståelsesattester
  • Besvarelse af skriftlige og telefoniske henvendelser fra borgere
  • Medansvarlig for vores digitale selvbetjeningsfaciliteter
  • Opgaverne løses naturligvis i tæt samarbejde med vores dygtige kollega inden for området, som du vil arbejde tæt sammen med.
Din profil
  • Din uddannelse er ikke afgørende, men gerne en kontoruddannelse eller erfaring fra lignende stillinger. Ansøgere med kendskab til Borgerservice og pas- og kørekortområdet vil blive foretrukket. Det er dog ikke et krav
  • Du brænder for at yde en professionel borgerservice, uanset om det er i det fysiske møde, i telefonen, eller ved skriftlig kommunikation med borgeren
  • Du har viden og praktisk erfaring med kommunale selvbetjeningsløsninger
  • Du besidder gode samarbejdsevner, er nysgerrig og har et godt humør
  • Du er motiverende og optimistisk i din tilgang til opgaveløsningen og til kolleger i øvrigt
  • Du har stærke kompetencer inden for anvendelsen af IT-systemer
  • Du er god til at kommunikere såvel mundtligt som skriftligt på dansk og taler engelsk
Om os
I Center for Borgerservice, Arbejdsmarked og Kultur er vi ca. 250 ansatte og i Borgerservice og Udlejning er vi 32 medarbejdere. Vi er fysisk placeret på Lyngby Rådhus, som er helt nyrenoveret og ligger 2 minutters gang fra Lyngby Station.
Vi bruger en stor del af vores tid på arbejdspladsen, så vi har stor opmærksomhed på, at man som medarbejder trives hos os, og at de opgaver man løser for sig selv og i fællesskab giver mening, da det er en vigtig ingrediens for det gode samarbejde med kollegaer, andre centre, borger og samarbejdspartnere.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er på fuld tid og ønskes besat snarest muligt og senest 1. juni 2025.
Løn- og ansættelsesforhold fastlægges i henhold til gældende overenskomst. Vi vil anmode om en straffeattest i forbindelse med en endelig ansættelse.

Ansøgningsfrist
Din ansøgning vedlagt bilag skal være Lyngby-Taarbæk Kommune i hænde senest fredag, den 4. april 2025 kl. 12.00.
Samtaler afholdes den 9. eller 10. april 2025.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Borgerservice- og Udlejningschef Tina Koch Ritter på telefon 45 97 35 06 eller på mail tkr@ltk.dk eller Souschef Lone Oudrup på telefon 45 97 31 18.

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Administration og tværgående opgaver, Lyngby Torv, 2800 Kgs. Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-04-2025; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/df4d2dc8-8e8f-4e11-879d-b002b681d450

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet
Boliger til salg i Kongens Lyngby

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER AF DIN BOLIG

FÅ TRE GRATIS SALGSVURDERINGER

Adresse
Dine oplysninger deles med op til tre lokale ejendomsmæglere, som efterfølgende vil kontakte dig vedr. salgsvurdering.