Familieplejekonsulent søges i Lyngby Taarbæk Kommune start 1. maj 2024

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Søger du en arbejdsplads med høj social kapital og rigtig gode kollegaer, så læs videre…

Vi søger en medarbejder på 37 timer til vores familieplejeteam, der består af 3 medarbejdere og en leder.
Du vil blive en del af myndighedsafdelingen i Center for social indsats, som flytter til nye lokaler få minutters gang fra Lyngby station.

Vi kan tilbyde et dynamisk miljø med drive, energi og fokus på tværfagligt samarbejde, faglig udvikling, ekstern supervision, stor selvstændighed i opgaveløsningen og planlægning af egen arbejdstid. Du skal påregne at være fleksibel udover almindelig arbejdstid.

Familieplejekonsulentopgaver:
Din kerneopgave er at yde supervision, råd og vejledning ift. de enkelte problematikker i plejefamilien omkring barnet/den unge. Du skal sammen med dine 2 kollegaer yde supervision i grupper af plejefamilier samt være med til at ansætte nye plejefamilier og være i stand til at matche det enkelte barn med en konkret plejefamilie og/eller børne- og ungehjem.

Vi arbejder med TSOP - et Tæt Støttet Opstartsforløb. Således skal du være indstillet på at blive certificeret, hvis du ikke allerede er det.

Du skal være i besiddelse af egen bil.

Du vil blive en del af en spændende faglig udviklingsproces, hvor vi er i tæt samarbejde med myndighedsrådgiverne omkring matching både i forhold plejefamilier og børne- og ungehjem.
Vi arbejder systematisk med matchbesøg i alle nye anbringelsessager for at sikre det rette tilbud til barnet/den unge.

Vi ligger særlig vægt på følgende kvalifikationer:

  • Arbejder ud fra en mentaliserende tilgang
  • Selvstændig, ansvarsfuld og kan arbejde målrettet
  • God vilje til at samarbejde - også tværfagligt, såvel internt som eksternt
  • Gode formidlingsevner både mundtligt og skriftligt samt erfaring med at udarbejde rapporter
  • Udviklingsorienteret og initiativrig
  • Kan yde konsultativ bistand med føj faglig kvalitet

Uddannelse:
  • Du er uddannet pædagog, socialrådgiver eller lignende
  • Er fagligt velfunderet indenfor anbringelsesområdet
  • Supervisionsuddannelse eller lignende er en fordel

Ansættelse:

Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og efter reglerne om ny løn. Ansættelsen sker pr. d. 1. maj 2024 ellers snarest muligt.

Ansøgningsfrist:

D.14. marts 2024 kl. 12.00.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 18. marts 2024 og evt. 2. samtale d.21. marts 2024.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til:
Leder af Familieplejen Astrid Nielsen telefon 24754688 eller Sarah Sloth, familieplejekonsulent telefon 2382 5419. For yderligere information se også www.Familiecentret.ltk.dk

Ansættelsesforhold
Fuldtid -37 timer

Tiltrædelse
1. maj 2024

Arbejdssted
Familiecenteret, Lyngby-Taarbæk Kommune

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Center for Social Indsats - Administration, Toftebæksvej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6004450

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet