Funktionschef søges til Retten i Lyngby - Ledelse af retssekretariatet og strategisk kompetenceudvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

En stilling som retsassessor indtil videre med funktion som chef i retssekretariatet ved Retten i Lyngby er ledig fra den 1. august 2024.

Som funktionschef leder du sammen med afdelingslederen rettens retssekretariat, herunder familieretten, og du indgår i rettens ledelsesgruppe.

Retssekretariatet forbereder rettens civile sager, straffesager og familieretlige sager. I retssekretariatet er der pt. 14 kontormedarbejdere inkl. afdelingslederen. Alle rettens jurister deltager i behandlingen af sagerne, som forberedes i afdelingen, og er dermed i berøring med afdelingen.

Funktionschefens arbejdsopgaver

Funktionschefen har ansvar for afdelingens sagsbehandlingsmæssige og personalemæssige forhold. Opgaverne løses i tæt samarbejde med afdelingslederen, som har det daglige personalemæssige ansvar for afdelingens kontormedarbejdere. Funktionschefen har endvidere et tæt og vigtigt samarbejde med rettens dommergruppe.

Funktionschefens ansvar omfatter bl.a.:

  • At sagsbehandlingen i afdelingen er af højeste juridiske kvalitet
  • At sagsbehandlingen i afdelingen er tilrettelagt således, at personaleressourcer udnyttes optimalt, og at afdelingen overholder fastsatte mål for berammelser og gennemløbstider
  • At vedtagne personalepolitikker efterleves
  • At udarbejde og gennemføre afdelingens handlingsplan i samarbejde med medarbejderne
  • At videreformidle informationer af både juridisk og ledelsesmæssig karakter
  • Oplæring og vejledning af fuldmægtige under grunduddannelse og vejledning og sparring med andre jurister tilknyttet afdelingen
  • At lægge strategier for kompetenceudvikling for afdelingens medarbejdere
  • At skabe et godt arbejdsmiljø og sikre en høj trivsel blandt afdelingens medarbejdere.
Funktionschefen deltager i afdelingens sagsbehandling og udfører desuden andet retsarbejde efter nærmere aftale med byretspræsidenten.

Funktionschefen indgår i den samlede ledelse og deltager i ledelsesmøder og lederudvikling sammen med embedets øvrige ledere. Som medlem af den samlede ledelse forventes det, at man indgår i og medvirker til en helhedstænkning i forhold til det samlede embede på tværs af afdelinger. Du vil opleve en ledergruppe, hvor der er en høj grad af tillid og en god og personlig stemning. Vi sparrer løbende om de ledelsesmæssige opgaver.

Der er ved Retten i Lyngby aktuelt ansat ca. 60 medarbejdere, heraf 8 dommere (inkl. byretspræsidenten) og 7 retsassessorer og dommerfuldmægtige. Du kan læse mere om Retten i Lyngby på www.domstol.dk/lyngby.

Eventuelle spørgsmål til stillingen kan rettes til byretspræsident Elisabet Michelsen tlf. 2085 2126 eller på mail elmi@domstol.dk.

Kvalifikationer

Varetagelse af stillingen som funktionschef forudsætter juridisk kandidateksamen og særdeles gode faglige kvalifikationer.

Vi lægger desuden vægt på, at du:

  • Relevant faglig erfaring knyttet til det kommende ledelsesområde
  • Gode lederegenskaber og måske ledererfaring og en lederuddannelse eller anden relevant uddannelse
  • Lyst til ledelse samt kontinuerlig udvikling og efteruddannelse inden for ledelse som fagdisciplin
  • Stor selvstændighed og evner at træffe beslutninger af stor betydning
  • En veludviklet samarbejdsevne og udviser respekt og ordentlighed i din omgang med andre
  • Troværdighed, gennemslagskraft og gode kommunikationsevner – både mundtligt og skriftligt
  • Godt og stabilt humør.
Det er en fordel, hvis du har erfaring fra domstolene, men det er ikke et krav.

Løn og ansættelsesvilkår

Stillingen er en retsassessorstilling i lønramme 36. Ansættelse sker på tjenestemandsvilkår.

Til stillingen som retsassessor er knyttet et personligt tillæg, for varetagelsen af funktionen som chef ydes et midlertidigt funktionstillæg og for varetagelsen af ledelsesansvaret i retssekretariatet og familieretten ydes endnu et midlertidigt funktionstillæg. Den samlede løn i stillingen udgør for tiden 64.451 kr. pr. måned i aktuelt niveau (1. april 2024-niveau).

Pensionsbidraget af tillæggene udgør 17,1 pct.

Ansøgning

Stillingen søges elektronisk på www.domstol.dk under ”Job”.

Du skal vedhæfte curriculum vitae, indscannet eksamensbevis, der angiver karakterer og karaktergennemsnit, samt eventuelle udtalelser. Har du gennemført domstolenes grunduddannelse, en byretskonstitution i uddannelsesøjemed og/eller en landsretskonstitution skal du medsende udtalelse efter endt grunduddannelse, samt eventuelle udtalelser efter lands- og/eller byretskonstitution.

Ansøgninger skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest den 10. juni 2024.

Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold mv.

Opmærksomheden henledes på, at en ansøger i medfør af tjenestemandslovens § 5, stk. 4, inden ansøgningsfristens udløb skriftligt kan anmode om, at oplysninger fra den ansøgerliste, der kan udleveres til ansøgerne efter tjenestemandslovens § 5, stk. 3, ikke gengives offentligt. I givet fald påføres ansøgerlisten et tavshedspålæg ved udlevering.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Domstolsstyrelsen, Amagerfælledvej, 2300 København S

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051238

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet