BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du it-projektleder og drives du af at holde overblik over og drive komplekse processer? Vil du indgå i et centralt ledelsesteam, hvor vi sammen koordinerer drift, videreudvikling og modernisering af de systemer, der understøtter personbeskatningen i Danmark? Så læs videre her.
Om os og vores samfundskritiske opgave
Til kontoret Forskud og Bolig søger vi erfarne IT-projektledere. Rollen giver dig en unik mulighed for at være med til at drive og definere rammerne for et stort og nyt IT-projekt fra bunden af, hvor du samtidig er med til at opbygge projektteamet.
Sammen med vores søsterkontor Årsopgørelsen har vi ansvaret for Års- og Forskudsopgørelsen, der sikrer personbeskatningen i Danmark. Der er tale om bundsolide systemer, som dog løbende skal indgå i en omfattende modernisering af skatteforvaltningens kernesystemer.
Du vil indgå i denne forestående modernisering, som er blandt de største it-opgaver i Danmark. Moderniseringen skal ske trinvist over en længere årrække samtidig med, at vi pålideligt opkræver personskatter hvert år.
Scoopet for moderniseringen er en større portefølje af legacy-systemer og disse systemer skal gennemgå en modernisering, som du skal være med til at lede i form af ledelse af et eller flere projekter, alt efter størrelsen på det enkelte projekt. En stor del af opgaverne i disse projekter er arkitektur-, leverandør- og udbudsrelateret og du har ansvaret for at få disse ting til at spille sammen - ligesom du også har ansvaret for en stærk interessenthåndtering – herunder kommunikation til både Skattedepartementet og direktionen i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.
Som it-projektleder i Forskud og Bolig, får du en selvstændig og ledende rolle, hvor du, i samarbejde med kontorchefen, er ansvarlig for, at disse moderniseringsopgaver bliver leveret til rette tid og kvalitet inden for den aftalte økonomiske ramme.
Projektledere til opbygning af nye projekter
I stillingen får du en rolle, som indbefatter alle de klassiske projektlederdiscipliner herunder en del leverandørstyring, da projektets it-leverancer leveres af en ekstern leverandør.
Derudover består nogle af dine væsentligste opgaver af:
- kontrakt- og udbudshåndtering i samarbejde med vores kontraktkontor
- Interessenthåndtering på alle niveauer herunder udarbejdelse af beslutningsnotater
- Planlægning, eksekvering og sikring af commitment
- Fremdriftsrapportering
- Håndtering af budget og økonomi i projektet.
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke altafgørende, men vi forventer, at du har erhvervserfaring fra en lignende projektlederrolle i en større, kompleks it-organisation.
Det er en fordel, hvis du har:
- demonstreret projektledererfaring med planlægning, eksekvering og kommunikation på større projekter
- kendskab til forskellige it-udviklingsmetoder, herunder agile metoder og kendskab til JIRA
- en eller flere certificeringer inden for projektledelse – f.eks. Prince2, IPMA, PMI, SCRUM og/eller andre agile udviklingsmetodikker
- erfaring fra leverandørforhandlinger, kontraktudarbejdelse eller lignende
- kendskab til ITIL og IT driftsprojekter.
Du får samtidig et stort selvstændigt ansvar, hvorfor det er vigtigt, at du er selvkørende og finder det naturligt at sikre og fastholde et godt overblik over de mange opgaver. Du har gode faciliterings- og kommunikationsevner, og formår at skabe en fælles forståelse mellem tekniske og forretningsmæssige medarbejdere.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send dit CV og evt. dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest den 22. januar 2024. Vi holder samtaler løbende.
Ansættelse pr. 1. april 2024 eller snarest muligt derefter.
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ann Jensen på tlf. 72 37 37 83.
Vi forventer at benytte personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelse blive indhentet straffeattest og reference.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssted er Nybrovej 110 og 116, 2800 Kongens Lyngby.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 110, Nybrovej, 2800 Kongens Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5969368