IT-supporter til spændende digital omstilling hos DTU - Form fremtidens IT-afdeling!

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du hjælpe DTU med at udnytte mulighederne i en digital omstilling? Er du god til at yde professionel IT-support med teknisk viden og flair for fejlfinding? Så er du højest sandsynlig den IT-supporter, vi leder efter. 

IT-afdelingen på DTU er i en spændende udvikling for at understøtte DTU’s digitale transformation, hvor formålet er at styrke IT-afdelingens position, hvor vi sætter brugeren i centrum. Vi søger derfor en IT-supporter, der vil være med til at forme fremtidens IT-afdeling på DTU, hvor IT-supporten kan drive og videreudvikle en moderne IT-service Desk. 

Bred teknisk viden og solidt fokus på brugercentreret support
Som IT-supporter på DTU håndterer du brugersupport for forskere, øvrige medarbejdere og studerende. Vi lægger derfor vægt på, at du har en bred teknisk viden og kan håndtere alt fra en defekt computer til softwarefejl eller problemer med netværket. 

Vi forventer, at du har en baggrund indenfor IT-support som f.eks. faglært supporter eller lignende. Du har en solid og gerne flere års erfaring med IT Service Desk eller IT-drift. Du kan agere i en storpolitisk organisation, hvor forretningen oplever, at vi er imødekommende, kompetente og løser opgaverne til tiden.

Vi lægger vægt på, at du har erfaring med installation af software, diverse onsite opgaver, printeropsætning og brugen af remoteværktøjer samt erfaring med fejlfinding på computer (MAC/WINDOWS). 

Det er en fordel, hvis du har certificeringer indenfor ITIL og erfaring med erfaring Office pakken, men ikke et krav. 

Du kan se dig i følgende: 

  • Du har stærke analytiske evner og erfaring med incidenthåndtering
  • Du har en procesorienteret (ITIL) tilgang til dine arbejdsopgaver, er selvkørende inden for dine ansvarsområder med stor faglig stolthed
  • Du er handlekraftig, struktureret og løser opgaverne proaktivt
  • Du er dygtig til at bevare overblikket og takler udfordringer med et smil
  • Du kan opbygge gode samarbejdsrelationer på tværs af en stor kompleks og politisk organisation

Din kommende afdeling
Du vil være forankret i sektionen Infrastuckturservice​, der har fokus på DTU’s IT-infrastruktur og support til forretningen såsom netværk, telefoni, forskningsinfrastruktur, Cloudplatforme, klientplatforme, IT-service Desk, AV samt fokus på at være en velfungerende PC-arbejdsplads. 

Du vil være en del af et team bestående af 24 IT-supportere, der sætter en ære i at sparre med hinanden på tværs for at opnå den bedste synergi i opgaveløsningen. Vi sætter pris på en dialogbaseret og inddragende arbejdsstil for både at skabe og opbygge et samarbejdende arbejdsmiljø. 

Dine væsentligste arbejdsområder vil være:  

  • Yde 1. og 2. level brugersupport (onsite/remote), som håndteres både gennem vores ticketsystem og telefonisk
  • Administrere IT-udstyr, scanning og registrering til vores lager, IT-recycling
  • Vedligeholde og fejlfinding i IT-områder såsom PC’ere, printere, rettigheder mm. 
  • Vedligeholde, videreudvikle og videndele vores IT-platforme og processer
  • Bidrage til dialog og samarbejde med vores decentrale enheder, der har deres egne IT-teams, eksterne leverandører og samarbejdspartnere
  • Bidrage til projekter om og implementering af IT-teknologier, processer, løsninger og udstyr

Hvad tilbyder vi dig  
På DTU bliver du del af et universitet, hvor viden og uddannelse, med et globalt perspektiv, er omdrejningspunktet. Ny teknologi, innovation og viljen til at skabe noget, der kan komme os alle til gavn, er hjørnestene på DTU. Vi værdsætter høj faglighed og ønsker, at du løbende udvikler dig i takt med dit ansvar. Høj faglighed, din udvikling og din ansvarlige handlefrihed bliver således en naturlig del af dit nye job. 

Din nye arbejdsplads bliver på DTU’s campus i Lyngby med fleksibilitet i forhold til at tilrettelægge dit arbejde. IT-supporten foregår hovedsageligt ved fysisk tilstedeværelse. 

Løn og ansættelsesvilkår  
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til LC/CO10-fællesoverenskomsten og organisationsaftale for IT-medarbejdere (Prosa) i statens tjeneste.  Startdato hurtigst muligt efter nærmere aftale.  

Dit arbejdssted bliver på DTU Campus i Lyngby.

Ansøgning og kontakt  
Vi indkalder løbende til samtale, så send din ansøgning hurtigst muligt og senest den 1. september 2024 . Åbn linket "Ansøg nu", hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter motiveret ansøgning, CV og eksamensbeviser. 

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamleder for IT-support i Infrastuckturservice, Daniel Bo Thuesen, på dath@dtu.dk  eller 9351 1078 eller teamleder Hussein Isak på huis@dtu.dk  eller 9351 0303.  

Ansøgninger modtaget efter ansøgningsfristens udløb tages ikke i betragtning.  

Alle interesserede uanset alder, køn, handicap, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, opfordres til at søge stillingen.  

Teknologi for mennesker  
DTU udvikler teknologi for mennesker. Med vores forskning og uddannelser i international topklasse er vi med til at skabe en bedre verden, og vi bidrager til løsningen af de globale udfordringer formuleret i FN’s 17 verdensmål for en bæredygtig udvikling. H.C. Ørsted grundlagde DTU i 1829 med en klar mission om at udvikle og nyttiggøre naturvidenskab og teknisk videnskab til gavn for samfundet. Den mission lever den dag i dag. DTU har 13.500 studerende og 6.000 ansatte. Vi arbejder i en international atmosfære og har et inkluderende, udviklende og uformelt arbejdsmiljø. DTU har campusser i hele Danmark og i Grønland og samarbejder med de bedste universiteter verden over.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Danmarks Tekniske Universitet, Anker Engelunds Vej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6091468

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet