Kom med på holdet hos Borgerservice i Lyngby-Taarbæk kommune - i et barselsvikariat frem til foreløbig 30. juni 2025

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger en ny kollega, der har erfaring inden for pas- og kørekortområdet, men som i lige så høj grad har lyst og energi til at hjælpe på tværs af alle vores ydelser, og ligesom os motiveres af at yde en ekstra god service, hvilket vi mener er med til at gøre hverdagen meget sjovere.

Den gode historie er vigtig for os, og derfor gør vi meget ud af at sikre, at borgerne møder en god og professionel service.
Som medarbejder hos os har det stor betydning, at du er god til at tale med kommunes borgere, at du er forandringsparat og en god kollega, da vi hver eneste dag er afhængige af hinandens hjælp og sparring. Derfor arbejder vi med brede kompetencer kombineret med ekspertviden ned i de enkelte faglige områder.
Borgerservice i Lyngby-Taarbæk Kommune har mange typer af henvendelser og du vil have kontakt med mennesker i forskellige livssituationer, så vi lægger også vægt på personlige kompetencer, som empati og rummelighed.

Generelt om Borgerservice
Borgerservice er kommunens fysiske indgang og ofte borgerens første møde med kommunen. Vi arbejder derfor dagligt med vores fælles mål, der bl.a. handler om, at vi er det menneskelige ansigt i den digitale offentlige sektor, og at vi understøtter borgernes selvstændighed. Et fokus er bl.a. arbejdet med digital inklusion for at sikre, at borgerne understøttes i det digitaliserede velfærdssamfund.
Størstedelen af de opgaver vi løser for borgerne er udstedelse af pas, kørekort og MitID. Samtidig løser vi opgaver inden for flytning, sygesikring, lægevalg, social boliganvisning samt vielser. Vi betjener ca. 30.000 borgere om året.

Om stillingen
Opgaverne er mangeartede, og omfatter blandt andet:

  • Sagsbehandling af komplekse opgaver indenfor pas og kørekortområdet, herunder særligt generhvervelse og ombygningssager m.v.
  • Håndtering af beståelsesattester
  • Besvarelse af skriftlige og telefoniske henvendelser fra borgere
  • Medansvarlig for vores digitale selvbetjeningsfaciliteter i forhallen (dokumentboks og selvbetjeningspasmaskine)
Opgaverne løses naturligvis i tæt samarbejde med vores dygtige kollega inden for området, som du vil være i daglig kontakt med.
Herudover er det et væsentligt element i stillingen, at du bidrager med at udvikle vores Borgerservice. Det gør vi bedst sammen. Vi øver os i at arbejde med et ude fra og ind perspektiv, i vores arbejde med en meningsfuld borgeroplevelse.

Din profil
  • Din uddannelse er ikke afgørende, men vi ser gerne at du har en dyb faglighed på pas- og kørekortområdet, som du har opnået ved at arbejde med området i flere år.
  • Du brænder for at yde en professionel borgerservice, uanset om det er i det fysisk møde, i telefonen eller ved skriftlig kommunikation med borgeren
  • Du har viden og praktisk erfaring med kommunale selvbetjeningsløsninger
  • Du besidder gode samarbejdsevner, er nysgerrig har et godt humør
  • Du er motiverende og optimistisk i din tilgang til opgaveløsningen og til kolleger i øvrigt
  • Du har stærke kompetencer inden for anvendelsen af IT-systemer
  • Du er god til at kommunikere såvel mundtligt som skriftligt på dansk og taler engelsk

Om os
Borgerservice er organisatorisk placeret i center for Borgerservice, Arbejdsmarked og Kultur og vi er 14 medarbejdere. Vi er fysisk placeret i Administrationsbygningen, der ligger i Lyngby Storcenter, men flytter inden sommeren i nye flotte lokaler og rammer for Borgerservice på Lyngby Rådhus, lige ved Lyngby Station.
Vi bruger en stor del af vores tid på arbejdspladsen, så vi har stor opmærksomhed på at man som medarbejder trives hos os, og at de opgaver man løser for sig selv og i fællesskab giver mening, da det er en vigtig ingrediens for det gode samarbejde med kollegaer, andre centre, borger og samarbejdspartnere.

Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er på fuld tid og ønskes besat snarest muligt og senest 1. juni 2024. Stillingen er et barselsvikariat og derfor tidsbegrænset foreløbig frem til 30. juni 2025.
Løn- og ansættelsesforhold fastlægges i henhold til gældende overenskomst. Vi vil anmode om en straffeattest i forbindelse med en endelig ansættelse.

Yderligere oplysninger
Vil du vide mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Borgerservice- og Udlejningschef Tina Koch Ritter på telefon 45 97 35 06 eller på mail tkr@ltk.dk eller souschef Lone Oudrup på telefon 45 97 31 18 eller mail lou@ltk.dk

Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
1. juni 2024

Arbejdssted
Borgerservice

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Borgerservice og udlejning, Toftebæksvej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6021023

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet