Konsulent med interesse for politiske processer, sekretariatsbetjening og udviklingsprojekter søges til Center for Myndighed og Internationalisering i Kultur- og Fritidsforvaltningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at være tæt på de politiske processer og være med til at drive ledelsesbetjeningen i et center, som dagligt arbejder for at gøre hverdagen nemmere for borgerne i København? Kan du hurtigt sætte dig ind i komplicerede problemstillinger, og trives du med omskiftelige opgaver? Så er det måske dig, vi søger.

Vi tilbyder
Vi tilbyder en stilling i kontoret Ledelsessekretariat og Valg (LSV) med stort ansvar og personlige udviklingsmuligheder i tæt samarbejde med den lokale ledelse i Center for Myndighed og Internationalisering (CMI). Kontoret er centrets sekretariat og varetager derfor mange forskellige opgaver og har mange forskellige kompetencer.

Du kommer til at indgå i et team på 12 kolleger, der arbejder med at understøtte centret og dets ledelse på daglig basis. Vi er i LSV med til at udvikle og implementere strategiske og politisk prioriterede projekter, vi står for centrets sekretariatsbetjening op mod Københavns Rådhus, og vi bistår med projekt- og økonomistyring.

Derudover er vi ansvarlige for at udvikle og afvikle alle typer valg i Københavns Kommune i samarbejde med kolleger i og uden for Kultur- og Fritidsforvaltningen.

Vi er et kontor, der er kendetegnet ved frihed og fleksibilitet i opgaveløsningen, hvor der er tillid til den enkelte medarbejder, og hvor vi lykkes, fordi vi prioriterer det gode samarbejde. Vi hjælper hinanden og prioriterer ikke mindst at have det sjovt, selv når det går stærkt i dagligdagen.

Om stillingen
Som ansat i LSV får du en opgaveportefølje, der berører mange forskellige arbejdsområder. Hele centret er ansvarlig for myndighedskontorerne på borgerserviceområdet, der spænder fra bl.a. vielser, valg og internationalisering til folkeregister, folkepension og huslejenævn. Du skal derfor både understøtte centrets kontorchefer og teamledere og drive udviklingsprojekter som f.eks. nyt vielsessystem på Vielseskontoret eller automatiseringsprojekter i Huslejenævnet.

Du kommer til at arbejde med sekretariatsbetjening og udarbejdelse af budgetnotater, indstillinger og notater til ledelse, direktion og politikere.Du kommer til at bidrage til implementeringen af digitale systemer herunder en bedre brug af data, som skal øge viden på centrets områder og optimering af arbejdsgange. Og du kommer til at få en vigtig rolle i arbejdet med udvikling, forberedelse og afvikling af alle valg i Københavns Kommune bl.a. det kommende Europa-Parlamentsvalg i juni 2024.

Har du lyst til at være med?
Som medarbejder får du indblik i maskinrummet i en politisk styret organisation, der både leverer direkte til københavnerne, ledere, direktion og politikere.

Vi forventer, at du arbejder struktureret og kan bevare overblikket. Endelig har du lyst til at gå ind i opgaver bredt og på tværs i sekretariatet.

Dine primære arbejdsopgaver vil være:

  • Udarbejdelse af alle typer materialer, som findes i en politisk styret organisation; mødeforberedelser, budgetnotater, indstillinger og notater til direktion og politikere mv.
  • Drive store og små udviklingsprojekter i samarbejde med centrets kontorchefer og teamledere
  • Bidrage til at drive de digitale dagsordener internt i centret fx i udviklingsprojekter om implementering af nye systemer
  • Bidrage til bedre brug af data i de forskellige kontorer med henblik på optimering af viden og arbejdsgange
Vi lægger vægt på, at du

  • er en dygtig formidler, der forstår at kommunikere både skriftligt og mundtligt.
  • er god til at opbygge relationer på tværs af afdelinger og centre.
  • er struktureret og har sans for detaljen.
  • er opsøgende, nysgerrig og opmærksom på organisationens behov.
  • er serviceminded og kan lide at samarbejde med kolleger med forskellige fagligheder.
  • har en god ro og godt humør – også når det går stærkt.
Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse. Det er en fordel, hvis du har kendskab til den offentlige forvaltning og har arbejdet i en politisk organisation og ellers har relevant erfaring ift. overstående opgavetyper.

Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuldtid med løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer og i henhold til gældende overenskomst. Vi tilbyder en fleksibel arbejdstid, hvor det også vil være muligt med hjemmearbejdsdage, når opgaverne tillader det. Tiltrædelse vil ske fra august 2023.

Vil du vide mere?
For mere information kontakt konsulent Stine Vahl Rasmussen på 2937 0790 eller konstitueret centerchef Jesper Hyldal på 2049 2094.

Søg via linket senest fredag den 16. juni 2023
Vi holder første samtale fredag den 23. juni 2023. Anden samtale afholdes onsdag den 28. juni 2023. Du skal forvente at bruge tid på en mindre casebesvarelse ifm. anden samtale.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København – og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192108&DepartmentId=22486&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837463

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet