Kontorchef med talent for ledelse og compliance

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre lovligheden og implementeringen af ét af Danmarks største og mest komplekse IT-projekter i tæt samarbejde med en lederkollega i samme kontor? Brænder du for medarbejderudvikling, ledelse samt at sikre kravstillelse og compliance af it-løsninger i en stor organisation med mange interessenter? Så tilbydes her en sjælden og attraktiv stilling som kontorchef i Center for Programstyring og Kravstillelse.

Delt ledelse med fokus på kravstillelse og implementering af et komplekst IT-projekt
Du bliver en del af Center for Programstyring og Kravstillelse, der har til formål at sikre, at Vurderingsstyrelsen som aktiv forretningsejer sætter retning for udviklingen af det nye ejendomsvurderingssystem.

Sammen med din lederkolleger står du i spidsen for kravstillelsen, planlægning og implementeringen af systemet. Du får et særligt ansvar for at sikre, at vi som forretning understøtter kravstillelsen med relevant forretningsviden samt sikre, at it-systemet overholder lovgivningen. Opgaverne løses i tæt samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, som står for udviklingen af systemet.

Derudover vil dine opgaver være:

  • At sikre effektiv planlægning, koordinering og opfølgning på kravstillelsen af it-systemet
  • At sikre juridisk compliance i forbindelse med udviklingen af it-systemet - dette indebærer gennemgang af den løbende kravstillelse af systemet samt udarbejdelse af lovlighedsvurderinger i takt med, at systemet udrulles
  • At tilpasse forretningskravene i samarbejde med udviklingsorganisationen, så it-systemet effektivt opfylder styrelsens forretningsbehov
  • At være en nærværende og motiverende personaleleder, der igennem tæt driftsledelse kan sætte retning og rammer for opgaverne
  • At sikre, at centret koordinerer opgaver med andre kontorer i styrelsen og udbreder den viden, der tilvejebringes i forbindelse med kravstillelsen
  • At bidrage til løsning af udfordringer på tværs af forretning, jura og it-udvikling, samt at samarbejde med eksterne interessenter.
Center for Programstyring og Kravstillelse er et nyoprettet center bestående af to eksisterende kontorer forankret i underdirektørområdet Ejendomsvurdering i Vurderingsstyrelsen. Du bliver i samarbejde med din lederkollega kontorchef for ca. 20 dygtige og engagerede medarbejdere fordelt på vores lokationer i Roskilde og Lyngby. Din lederkollega har arbejdssted i Roskilde, og du får arbejdssted i Lyngby.

En leder, der brænder for faglighed og som kan sætte retning
Vi forventer, at du har en relevant akademisk uddannelse på kandidatniveau, formentlig som jurist eller alternativt med en samfundsfaglig kandidatgrad, samt at du har erfaring med ledelse af medarbejdere. Du kan navigere i et center med mange snitflader og kan indgå i samarbejde og dialog med mange forskellige fagligheder herunder jurister, forretningsspecialister, udviklere og testere.

For at lykkes i stillingen er det afgørende, at du har et stort overblik, evner at prioritere og kan levere effektiv driftsledelse af centrets opgaver. Du skal have interesse i at sætte dig ind i forretningsmæssige og juridiske problemstillinger, så du med høj faglighed kan sætte ramme og retning for medarbejdernes opgaver. Vi ønsker en leder, som tør at gå tæt på de konkrete opgaver og ikke er bange for at gå foran, når der skal træffes svære beslutninger.

Derudover er det vigtigt, at du trives i en rolle, hvor du kan etablere gode relationer både til medarbejdere og til samarbejdspartnere. Du skal være en person, der kan sætte præg på dit center og være med til at implementere en kultur, som understøtter godt samarbejde, trivsel og fremdrift. Herudover er det væsentligt, at du ser styrken i at arbejde sammen med en lederkollega og dele ledelsen af medarbejdere fordelt på to lokationer.

For at blive succesfuld i din rolle er det vigtigt, at du:

  • har erfaring med medarbejderledelse og kan skabe fremdrift i afklaringer og analyser
  • kan skabe ro og effektive rammer for dine medarbejdere – også når der er pres fra samarbejdspartnere
  • kan håndtere eskalationer og indgå i dialog med interessenter og samarbejdspartnere, der kan have forskelligartede mål
  • har en personlighed, der kan præge og forme kulturen og fællesskabet i centeret.
Derudover er det en fordel, hvis du har erfaring med boligområdet, compliance, offentlig forvaltning samt arbejdet i eller omkring it-programmer.

Kom med i fællesskabet
Du kan se frem til at blive en del af en styrelse i udvikling og et ledelsesteam med dygtige og ambitiøse kollegaer. Det er ikke gået ubemærket hen, at vi arbejder med en vigtig samfundsmæssig opgave, hvilket også giver øget bevågenhed i medierne. Vi har en travl hverdag, men til gengæld lover vi, at du får en central rolle og stor indflydelse på kvaliteten i et meget stort udviklingsprogram.

Samtidig bliver du en del af en organisation, hvor udvikling af ledere og medarbejdere er centralt, og hvor vi sammen lægger en plan for din leder- og karriereudvikling. Du vil blive en del af en dygtig og engageret ledergruppe i Vurderingsstyrelsen, ligesom du via dit ansvarsområde vil indgå i et stærkt og udviklende samarbejde med andre ledere i den samlede Skatteforvaltning.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” hurtigst muligt og senest mandag den 9. oktober 2023. Vi forventer at holde 1. samtaler løbende og senest den 12. oktober 2023. Derudover skal du afsætte yderligere tid til en logisk test og en personanalyse samt 2. samtale den 24. oktober 2023, hvis du går videre i rekrutteringsprocessen.

Har du spørgsmål til stillingen kan du kontakte Underdirektør Anders Juul Nielsen på telefon 61 14 45 84.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet reference og straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål, men der vil eventuelt være mulighed for varig ansættelse. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Arbejdsstedet er i udgangspunktet Nybrovej 116, Lyngby, men der vil også være arbejdsdage på Ny Østergade 9, Roskilde.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116, Nybrovej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5914157

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet