BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre færdig- og videreudviklingen af centralt system i et af Danmarks vigtigste og største it-udviklingsprogrammer? Har du lyst til at lede udviklingsteams, samt være en del af et stort it-program med politisk, mediemæssigt og ledelsesmæssigt fokus? Har du derudover også bred teknisk indsigt samt erfaring med kompleks it-udvikling? Så er det måske dig, vi leder efter som ny kontorchef for it-udviklingen og den tekniske implementering af vigtige dele i den samlede løsning, ejendomsvurderingssystemet.
Om stillingen
Vi søger en kontorchef med flair for kompleks it-udvikling til et stort it-program, i et omskifteligt politisk og forretningsorienteret miljø. ICE-programmet (Implementeringscenter for ejendomsvurdering) er allerede kommet rigtig langt, men går nu ind i en kritisk og vigtig fase med at få udrullet den sidste udvikling, samt sikret overgangen til drift. De næstkommende år vil der derfor, for vores nye kontorchef, være fokus på færdigudvikling og videreudvikling af en række områder, som allerede er godt undervejs. Du skal kunne sætte dig hurtigt ind nye og komplekse områder med mange afhængigheder, og vil få ansvaret for fire udviklingsteams, der bl.a. sikrer overholdelsen af forretningsregler, implementering af ESDH og at sagsbehandlingen i systemet fungerer optimalt for dets brugere. Systemet vil under hele færdig- og videreudviklingsfasen være operationelt i brug og under support, og på endnu længere sigt vil systemet gradvist overgå til drift.
Du vil som kontorchef have ansvaret for følgende områder:
- Være faglig leder og personaleleder for ca. 19 ambitiøse og dygtige medarbejdere.
- Sikre it-udviklingen og brugerorienterede løsninger i fire udviklingsteams.
- Have overblik og forståelse for afhængigheder med andre teams og kontorer.
- Sikre effektive arbejdsgange i kontoret, herunder løbende ressourceplanlægning, prioritering af medarbejdernes tid mv.
- Forretningsorienterede løsninger og agere bindeled mellem forretningen og it-udviklingen.
- Håndtere interessenter, herunder oplæg til styregrupper, beslutningsfora og projektrapportering.
- Sikre en realistisk planlægning i sprintiterationer og rettidige leveringer.
- Bidrage konstruktivt til dialogen i diverse beslutningsfora og levere nyttige oplæg for programledelsen.
Kontoret består af 15-20 medarbejdere og ca. 25 konsulenter, og du vil også skulle samarbejde tæt med Product Ownere, Scum Mastere, kontorchefer, underdirektører og fagdirektøren, både i og udenfor programmet. Som leder af kontoret bliver en af dine mål at sikre opnåelse af rettidige leverancer af høj kvalitet til Vurderingsstyrelsen, som er brugerorganisationen af systemet. Du sikrer samtidig at arbejdet gennemføres under god forvaltningsskik indenfor rammerne af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.
Vi lægger desuden vægt på at sikre god rekruttering, en høj trivsel, fastholdelse af nøglemedarbejdere og selektiv brug af eksterne konsulenter.
Dine kompetencer
Du har formentlig en baggrund fra en større organisation eller konsulentbranchen og ligeledes en solid forståelse for moderne teknologier eller arkitektur.
Din ledelseserfaring har du inden for it-udvikling, som knytter sig til store systemer og organisationer med strukturerede processer, og du har erfaring med at tiltrække og fastholde kompetente medarbejdere og opnå resultater i en it-organisation.
Du kan samarbejde med mange interessenter, herunder specialiserede medarbejdere, brugerorganisationen (Vurderingsstyrelsen) og den øvrige lederkreds, hvor du aktivt bidrager.
Vi tilbyder
Hos os får du mulighed for at indtage en vigtig lederposition for et it-system med stor samfundsmæssig betydning og bevågenhed. Du får mulighed for at sætte dit præg på en organisation, der i fremtiden driver videreudvikling og drift at systemet, og vi tilbyder et job i en stabil og velfungerende ramme i én af Danmarks største it-organisationer.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest torsdag den 14. december 2023. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.
Vi forventer tiltrædelse pr. 1. marts 2024. Du skal være opmærksom på, at der vil indgå en logisk test og en personanalyse mellem første og anden samtalerunde. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Brian Lygh på telefon 72 37 16 40.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Nybrovej 116, 2800 Kgs. Lyngby.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116, Nybrovej, 2800 Kongens Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5946484