Kontorchef til udvikling af kompleks Application Management system

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du stå i spidsen for at opbygge et nyt kontor til Application Management, og har du lyst til at være en del af et stort it-program med politisk, mediemæssigt og ledelsesmæssigt fokus? Har du derudover også bred teknisk indsigt samt erfaring med videreudvikling og drift af it-systemer? Så er det måske dig, vi leder efter som ny kontorchef for Application Management ICE.

Om stillingen
Det er ikke gået ubemærket hen, at udrulningen af de nye ejendomsvurderinger er igangsat. I den forbindelse løfter Implementeringscenter for Ejendomsvurderinger (ICE) en særdeles vigtig, omfattende og teknisk udfordrende opgave for det danske samfund, hvor systemet udvides løbende med udvikling af væsentlige nye funktioner. Systemet vil under hele videreudviklingsfasen være operationelt i brug og under support, og på længere sigt vil systemet gradvist overgå til at have mindre udvikling og relativt mere drift ligesom programmets omfang reduceres.

Du vil som kontorchef have ansvaret for følgende områder:

  • BI (Business Intelligence) der skal udstille data fra sagsbehandlingssystem
  • Legacy systemer med fokus på drift og leverandørstyring
  • WebGIS løsningen til geografisk visualisering af ejendomme til brug for sagsbehandling
  • Tilbagebetaling der varetager udbetalinger af for meget betalt grundskyld og ejendomsværdiskat siden suspenderingen af ejendomsvurderingerne i 2011.
Kontorets bemanding og opgaver etableres gradvis over de kommende år parallelt med gennemførelse og afslutning af de resterende større udviklingsopgaver, og i takt med at fejlrettelser samt mindre tilpasninger udgør en gradvis større del af arbejdet med systemet. Det er forventningen at kontorets 15-20 medarbejdere, vil bestå at allerede etablerede kompetente teams, og hertil kommer nyansatte samt konsulenter - ligesom kontorets opgaver og ansvarsområder i denne fase også gradvis udbygges.

Som leder af kontoret bliver en af dine fornemmeste opgaver at sikre opnåelse af kontorets målsætninger om rettidige kvalitetsleverancer til Vurderingsstyrelsen, som er brugerorganisationen af systemet. Du sikrer samtidig at arbejdet gennemføres under god forvaltningsskik indenfor rammerne af Udviklings- og Forenklingsstyrelsen.

Da der er tale om et nyt kontor, vil overtagelse, rekruttering og fastholdelse af nøglemedarbejdere og selektiv brug af eksterne konsulenter udgøre en nøglefunktion for sikring af kontorets succes.

Som kontorchef kommer du til at være i tæt dialog med områdets ledergruppe vedrørende prioritering og planlægning af opgaver samt krav til systemet, og du vil få et tæt samarbejde med fagområdets øvrige underdirektørområder og kontorer på tværs af styrelsen og ud mod øvrige styrelser i Skatteforvaltningen.

Dine kompetencer
Du har formentlig en baggrund fra en større organisation eller konsulentbranchen og ligeledes en solid forståelse for moderne teknologier eller arkitektur.

Din ledelseserfaring har du inden for it-udvikling og drift, som knytter sig til store systemer og organisationer med strukturerede processer, og du har erfaring med at tiltrække og fastholde kompetente medarbejdere og opnå resultater i en stor it-organisation.

Du kan samarbejde med mange interessenter, herunder specialiserede medarbejdere, brugerorganisationen (Vurderingsstyrelsen) og den øvrige lederkreds, hvor du aktivt bidrager.

Vi tilbyder
Hos os får du mulighed for at indtage en vigtig lederposition for et it-system med stor samfundsmæssig betydning og bevågenhed. Du får mulighed for at sætte dit præg på en organisation, der i fremtiden driver videreudvikling og drift at systemet, og vi tilbyder et job i en stabil og velfungerende ramme i én af Danmarks største it-organisationer.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest tirsdag den 24. oktober 2023. Er du tjenestemand, stiles ansøgningen til Dronningen.

Vi forventer tiltrædelse pr. 1. januar 2024. Du skal være opmærksom på, at der vil indgå en logisk test og en personanalyse mellem 1. og 2. samtalerunde. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte underdirektør Brian Lygh på telefon 72 37 16 40. 

Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i overensstemmelse med rammeaftale om kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen indplaceres i løngruppe 1, svarende til lønramme 37. Ansættelse sker som udgangspunkt på åremål.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Nybrovej 116, 2800 Kgs. Lyngby.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116, Nybrovej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5919271

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet