Trives du i feltet mellem lovgivning, udvikling og drift, og synes du det kunne være fagligt spændende at arbejde på et bosted for voksne med udviklingshæmning og autisme, hvor du skal koordinere og løse sags- og udviklingsarbejde på tværs?
Vi søger dig, som har fokus på systematisk opfølgning på opgaverne, og som gerne vil bruge din faglighed i arbejde med sparring og udvikling både indadtil i organisationen og udadtil med vores samarbejdspartnere. Vil du være med til at finde løsninger i fællesskab, så er det her måske jobbet for dig?
Vi tilbyder
Du får et spændende job, hvor du selv er med til at definere arbejdsgangen og fremgangsmåden indenfor den eksisterende opgaveportefølje.
Vi tilbyder dig en stilling, hvor du indgår sammen med ledelsesteamet og bidrager med til at finde løsninger og greb til at retningsangive organisationens udvikling i konteksten af lovgivning, økonomi og faglighed, som er bostedets platform.
Du får desuden
- Et team, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre arbejdsgange, og hvor vidensdeling er en naturlig del af det daglige arbejde
- Professionelt samarbejde på tværs af organisation, center og kommuner, da mange af bostedets beboere har handlekommune i de omkringliggende kommuner
- En nærværende og anerkendende ledelse, der værdsætter initiativ, selvstændighed og medinddragelse
- Et kompetent og professionelt arbejdsmiljø, med plads til grin og humor
- Løbende kompetenceudvikling
Bostederne Chr. X’s Allé/Carlshøjvej er en unik arbejdsplads, hvor du kommer til at samarbejde med mange engagerede kolleger, som alle brænder for at arbejde med mennesker i et meningsfuldt felt.
Dine opgaver
Du bliver en del af et tværfagligt team, som arbejder for at skabe de bedst mulige rammer for bostedets beboere, både fagligt og juridisk. Dine opgaver vil være centreret om den løbende udvikling af både de juridiske og faglige rammer for bostedets virke, og dine opgaver vil blandt andet være
- Det juridisk funderet samarbejde mellem kommunale myndigheder og bostederne
- Udarbejdelse og kvalificering af dokumentation, beskrivelser, indstillinger, kontrakter m.v.
- Den kontraktuelle videreudvikling af rammerne for differentierede takster, som trådte i kraft pr. 1. januar 2024
- Organisatorisk implementering og forankring af VUM 2.0., som trådte i kraft pr. 1. januar 2025
- Deltagelse i relevante møder med eksterne samarbejdspartnere, herunder myndighed, dagtilbud, pårørende m.fl.
- Bidrage med intern socialfaglig sparring til ledelsen, medarbejdere m.fl.
- Forestå og formidle faglige temaoplæg, samt øvrige pædagogiske tematikker
- Skrive øvrige oplæg, sammendrag, infobreve m.v.
Din profil
Du har relevant faglig baggrund indenfor det specialiserede voksenområde, som socialrådgiver, pædagogisk konsulent eller lignende, og har års relevant erfaring med
- Sagsbehandling og visitation på det specialiserede voksenområde, handicap eller lignende
- Lovgivning - primært Serviceloven
- Tværfagligt og -kommunalt samarbejde
- Rollen som faglig rådgiver og sparringspartner
- Faglig formidling til flere forskellige faggrupper og samarbejdspartnere
- Fleksibilitet og systematik i planlægning og udførelse af dine opgaver
Som person forestiller vi os, at du er imødekommende, ambitiøs og har gode samarbejdsevner. Du er udadvendt og en dygtig formidler, både mundtligt og skriftligt.
Du har blik for at tænke strategisk på tværs af organisationen, herunder myndighedsområdet fra driftsherre Lyngby Taarbæk Kommune, samt i forhold til de øvrige handlekommuner, som Bostederne samarbejder med. Du skal desuden have interesse i at arbejde i en organisation med målgruppen, der er voksne med funktionsnedsættelse.
Hvem er vi
Bostederne Chr. X's Allé/Carlshøjvej består af 2 botilbud i Lyngby-Taarbæk Kommune fordelt på 11 boenheder. Bostederne er døgndækkede botilbud efter Almenboliglovens §105/Servicelovens §83/85, og retter sig til mennesker med udviklingsforstyrrelser, kognitive funktionsnedsættelser og diagnoser indenfor autismespektret.
Vil du vide mere om os – så besøg Bostederne | Lyngby-Taarbæk Kommune
Lyt også til SL’s podcast, hvor en afdelingsleder og en medarbejder fortæller om pårørendesamarbejdet her.
Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse er efter overenskomst med KL og din faglige organisation. Herudover kan der forhandles tillæg i forhold til kvalifikationer efter aftale om ny løn.
Der vil blive indhentet referencer før et eventuelt tilbud om ansættelse og straffeattest.
Arbejdstiden er gennemsnitligt 37 timer om ugen.
Tiltrædelse hurtigst muligt, men vi venter gerne på den rette kandidat.
Arbejdspladsen ligger i Lyngby-Taarbæk Kommune.
Ansøgningsfrist
Onsdag den 26. marts 2025, kl. 10.00.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 28. marts 2025.
Dine spørgsmål
Har du spørgsmål til os er du velkommen til at kontakte forstander Ole Mikkelsen på telefon 40 27 88 24 / mail olemi@ltk.dk eller souschef Maria Johanne Malmfred på telefon 24 76 34 86 / mail mamal@ltk.dk.
Bostedet er en del af Center for Social Indsats i Lyngby-Taarbæk Kommune.
Vi henter vores medarbejderafsæt i LTK´s værdier. Dem finder du her.
I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Bostedet Chr. X's Allé, Christian X's Alle, 2800 Kgs. Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/138e6bd6-86d2-4b24-84b1-336458060c3c