Led team for vedligeholdelse og udvikling af centrale systemer hos Skatteministeriet, med fokus på årsopgørelse og kompetenceudvikling.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være teamlead for et erfarent og dygtigt team, der har ansvaret for systemer, som 4,6 mio. danskere benytter hvert år? Har du lyst til at koordinere og styre implementeringen af ændringer i komplekse systemer i tæt samarbejde med leverandør og interessenter? Har du mod på at udvikle et team og bidrage til at sikre overdragelse af viden fra meget erfarne medarbejdere til nyere medarbejdere. Så er du måske den teamlead, som vi søger.

Du bliver teamlead for Team SLUT i Årsopgørelseskontoret. Teamet har til opgave at vedligeholde de centrale systemer, som ligger bag årsopgørelsen, og bidrage til at lovkrav og forretningskrav indarbejdes i systemerne. Du får bl.a. ansvaret for:

  • Den daglige koordination, opfølgning og faglig sparring med teamet om de forskellige igangværende opgaver.
  • Dialog- og afklaringsmøder med Skattestyrelsen og vores leverandør om igangværende opgaver.
  • Udvikle teamet som helhed og særligt de nye medarbejdere i teamet, som er under løbende oplæring fra de erfarne medarbejdere.
Teamet består af 8 medarbejdere. Det består af både meget erfarne medarbejdere med en stor viden om systemerne og skattelovgivningen og nye medarbejdere, som skal lære at kunne påtage sig systemejerrollen.

Teamet arbejder efter et fast årshjul, hvor der arbejdes henimod, at årsopgørelsen kan offentliggøres i marts. I de kommende år må det forventes at en række store moderniseringsprojekter vil få betydning for systemerne, og hvor du og teamet vil blive inddraget.

Vi lægger vægt på at medarbejderne i kontoret får udviklet deres kompetencer – både i forhold til de komplekse systemer, som kontoret arbejder med, og i forhold til generelle it-kompetencer. Du kommer derfor ind i et udviklingsprogram, hvor vi vil sikre, at du får de rigtige kompetencer til at kunne løse dine opgaver.

Du vil indgå i ledelsesteamet i Årsopgørelseskontoret. Her sparrer vi om ledelsesmæssige udfordringer og kontorets udvikling.

Din baggrund
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men det er en fordel hvis du har en relevant akademisk uddannelse og erfaring fra lignende rolle enten som fx teamleder eller projektleder i en IT-organisation.

Det er også en fordel hvis du har erfaring med større, komplekse it-systemer, systemejer rollen og er vant til at samarbejde med mange interessenter.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV, eksamensbevis og eventuelle udtalelser senest tirsdag den 17. september 2024 via linket ”Søg stillingen”. Eventuelle spørgsmål besvares gerne af kontorchef Jørgen Bo Madsen på 21 49 88 22.

Første samtale kan eventuelt holdes via Teams. Der kan indgå en logisk analyse og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest og referencer.

Tiltrædelse er 1. december 2024 eller efter nærmere aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Nybrovej 110, 2800 Kgs. Lyngby.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 110, Nybrovej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6105863

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet