BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
En stilling som retsassessor indtil videre med funktion som chef for fogedretten ved Retten i Lyngby er ledig til besættelse snarest muligt.
Som funktionschef leder du sammen med afdelingslederen rettens fogedret, og du indgår i rettens ledergruppe på i alt 8 personer.
Fogedretten beskæftiger – udover funktionschefen og en afdelingsleder – pt. 10 medarbejdere, heraf én uddannelsesdommerfuldmægtig.
Funktionschefens arbejdsopgaver
Funktionschefen har det faglige ansvar for afdelingens sagsbehandlingsmæssige og personalemæssige forhold. Rettens notarfunktion er organiseret under fogedafdelingen, hvorfor arbejdet også omfatter dette område. Opgaverne løses i tæt samarbejde med afdelingslederen, som har det daglige personalemæssige ansvar for afdelingens kontormedarbejdere.
Funktionschefen foretager derudover i stort omfang konkret sagsbehandling i alle typer af fogedsager og tvangsauktioner. Foruden arbejdet i fogedretten udfører funktionschefen desuden andet retsarbejde efter nærmere aftale med byretspræsidenten.
Funktionschefens ansvar omfatter bl.a.:
- at sagsbehandlingen i afdelingen er af højeste juridiske kvalitet
- at sagsbehandlingen og arbejdsgange i afdelingen er tilrettelagt således, at personaleressourcer udnyttes optimalt, og at afdelingen overholder fastsatte mål for berammelser og gennemløbstider
- at vedtagne personalepolitikker efterleves
- at udarbejde og gennemføre afdelingens handlingsplan i samarbejde med medarbejderne
- at videreformidle informationer af både juridisk og ledelsesmæssig karakter
- oplæring og vejledning af fuldmægtige under grunduddannelse og vejledning og sparring med andre jurister tilknyttet afdelingen
- at lægge strategier for kompetenceudvikling for afdelingens medarbejdere
- at skabe et godt arbejdsmiljø og sikre en høj trivsel blandt afdelingens medarbejdere
- deltagelse i eksterne og interne møder, der vedrører arbejdet i afdelingen og ansvarlig for samarbejdet med eksterne samarbejdspartnere.
Der er ved Retten i Lyngby aktuelt ansat ca. 60 medarbejdere, heraf 8 dommere (inkl. byretspræsidenten) og 7 retsassessorer og dommerfuldmægtige. Du kan læse mere om Retten i Lyngby på www.domstol.dk/lyngby.
Eventuelle spørgsmål til stillingen kan rettes til byretspræsident Elisabet Michelsen på tlf. 2085 2126 eller på mail elmi@domstol.dk.
Kvalifikationer
Varetagelse af stillingen som funktionschef forudsætter juridisk kandidateksamen og særdeles gode faglige kvalifikationer.
Vi lægger desuden vægt på, at du har:
- Relevant faglig erfaring knyttet til det kommende ledelsesområde
- Gode lederegenskaber og måske ledererfaring og en lederuddannelse eller anden relevant uddannelse
- Lyst til ledelse samt kontinuerlig udvikling og efteruddannelse inden for ledelse som fagdisciplin
- Stor selvstændighed og evner at træffe beslutninger af stor betydning
- En veludviklet samarbejdsevne og udviser respekt og ordentlighed i din omgang med andre
- Troværdighed, gennemslagskraft og gode kommunikationsevner – både mundtligt og skriftligt
- Godt og stabilt humør.
Løn og ansættelsesvilkår
Stillingen er en retsassessorstilling i lønramme 36. Ansættelse sker på tjenestemandsvilkår.
Til stillingen som retsassessor er knyttet et personligt tillæg, og for varetagelsen af funktionen som chef ydes et midlertidigt funktionstillæg. Den samlede løn i stillingen udgør for tiden 62.005 kr. pr. måned i aktuelt niveau (1. april 2024-niveau).
Pensionsbidraget af tillæggene udgør 17,1 pct.
Ansøgning
Stillingen søges elektronisk på www.domstol.dk under ”Job”.
Du skal vedhæfte curriculum vitae, indscannet eksamensbevis, samt eventuelle udtalelser. Har du gennemført domstolenes grunduddannelse, en byretskonstitution i uddannelsesøjemed og/eller en landsretskonstitution skal du medsende udtalelse efter endt grunduddannelse, samt eventuelle udtalelser efter lands- og/eller byretskonstitution.
Ansøgningen skal være modtaget i rekrutteringssystemet senest mandag den 26. august 2024.
Vi opfordrer enhver, der er interesseret og kvalificeret, til at søge stillingen uanset personlige forhold som alder, køn, race, etnisk tilhørsforhold mv.
Opmærksomheden henledes på, at en ansøger i medfør af tjenestemandslovens § 5, stk. 4, inden ansøgningsfristens udløb skriftligt kan anmode om, at oplysninger fra den ansøgerliste, der kan udleveres til ansøgerne efter tjenestemandslovens § 5, stk. 3, ikke gengives offentligt. I givet fald påføres ansøgerlisten et tavshedspålæg ved udlevering.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Domstolsstyrelsen, Amager Fælledvej, 1264 København K
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6093940