Lyngby-Taarbæk Kommune: Center for social indsats børne- og familieafdeling søger 4 drevede socialrådgivere til vores Psykosocialeteam og specialteam

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Socialrådgivere med lyst til faglig udvikling for de sårbare og udsatte børn og deres familier

Du har nu muligheden for at blive en del af en fantastisk arbejdsplads der bl.a. har fokus på høj faglighed, drevet af udvikling, kreative løsninger, at være optaget af hvad der er bedst for borgerne, samt samarbejde med relevant netværk omkring barnet og familien. Og dertil krydret med dygtige og engagerede kollegaer og et ledelsesteam der er nærværende, støttende og har faglighed og lovmedholdelighed i højsædet.

Vi har sendt nogle dygtige kollegaer til nye arbejdspladser ligesom vi har kollegaer som skal gå på barsel. Vi har derfor ledige stillinger som følgende:

Psykosocialt team

  • 37 timers fast stilling fra 1. oktober 2023
  • 37 timers barselsvikar fra 1. november 2023 til 1. september 2024 med evt. mulighed for forlængelse.

Specialteam
  • 2 faste stilling på 37 timer fra henholdsvis 1. oktober og 1. november 2023.

Vi har gennem de seneste år arbejdet med en spændende omstilling der giver os gode betingelser for at arbejde tværfagligt og helhedsorienteret. Vi har øget vores fokus på tidlig opsporing ude i barnets hverdagsliv, netværksinvolverende og tværprofessionelt samarbejde rundt om barnet samt hyppigere opfølgninger. Vi er stadig i udviklingsprocessen, som nu også inkluderer Barnets Lov, som du har mulighed for at være med til at have indflydelse på.

Du skal som rådgiver, både i psykosocial og specialteamet, blandt andet have følgende opgaver:
  • Sidde fysisk på en fast distriktsskole en gang ugentligt, hvor du vil skulle tilbyde råd- og vejledning til familier som forebyggende indsats jf. SEL § 11 stk. 2, samt sparring til skolens personale.
  • Indgå i et tværfagligt team på distriktsskolen og daginstitutioner, samt deltage i fast konsultativ sparring.
  • Udarbejde børnefaglige undersøgelser og handleplaner
  • Iværksætte og følge op på de indsatser, der iværksættes

Særligt for specialteamet:
  • Behandle ansøgninger indenfor SEL § 41, § 42 og § 44, jf. § 84, samt § 45
  • Bevillige specialpædagogisk vejledning jf. SEL § 11, stk. 7

Som en del af investeringen af vores omstillinger har rådgiverne gennemsnitlig ca. 25 sager – i Specialteamet har rådgiverne i gennemsnit 28 sager.

Familierådgivningen består i alt af 25 engagerede rådgivere, som alle brænder for at gøre en forskel i forhold til børn og deres familier med sociale problemstillinger og/eller en funktionsnedsættelse.

Rådgiverne er opdelt i tre grupper: Indgang 6 medarbejdere, Psykosocial 10 medarbejdere og Specialteamet 9 medarbejdere.

Vi lægger vægt på at du:
  • Er uddannet socialrådgiver/socialformidler.
  • Har interesse i og gerne erfaring fra myndighedsområdet
  • Har kendskab til de relevante dele af serviceloven og retssikkerhedsloven
  • Har interesse i og erfaring med at arbejde tæt sammen med øvrige samarbejdspartnere, borgere og gerne privat netværk
  • Er systematisk og struktureret – og kan bevare overblikket i en travl hverdag
  • Er god til at kommunikere – både på skrift og i mødet med borgerne
  • Kan arbejde selvstændigt, men evner og vægter det tværfaglige samarbejde
  • Er udviklingsorienteret og har interesse for at lære nye tilgange og metoder
  • Har et positivt livs- og menneskesyn og er god til at etablere et godt samarbejde med borgere og familier
  • Bidrager til et godt arbejdsmiljø og til den løbende faglige sparring i afdelingen

Vi kan tilbyde dig:
  • Spændende og alsidige opgaver med gode muligheder for faglig og personlig udvikling
  • Engagerede og kompetente kolleger, som giver mulighed for faglig sparring i hverdagen
  • En dynamisk arbejdsplads, der vægter åbenhed, medansvar og anerkendelse
  • Gode muligheder for kompetenceudvikling
  • Flextid
  • Supervision
  • Relevante kurser
  • Introduktionsprogram og mentorordning
  • Kompetenceløft i forbindelse med vores omstillinger, SOS kursus samt et 4 dages praksiskursus om inddragelse af barnet i egen sag samt netværket.

I Center for Social Indsats har vi erfaring for, at mangfoldighed er en styrke, og vi opfordrer derfor alle kvalificerede, uanset køn, alder og etnicitet til at søge. Yderligere er der en generel politik om, at nyansatte skal forevise straffeattest /børneattest.

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst.

Hvis du gerne vil høre mere om stillingerne, kan du kontakte:
Afdelingschef Heidi Larsen telefon 2465 9870

Ansøgning.
Der er ansøgningsfrist den. 27. september 2023. Ansættelsessamtalerne afholdes torsdag den 28. september 2023.

Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
Snarest

Arbejdssted
Center for social indsats, Børne- og familieafdelingen

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Lyngby-Taarbæk Kommune, Toftebæksvej 12, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2298&ERId=85319

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5909722

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet