BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med den kommercielle del af universitetsverdenen? Har du et solidt fundament indenfor partnerskaber med erhvervslivet, e-commerce, BtB salg og branding? Befinder du dig godt med at skabe struktur og retning i komplekse sammenhænge, hånd i hånd med dygtige specialister og mange stakeholders? Så er det måske dig, vi leder efter som Marketing Manager til DTU Learn for Life.
Livslang Læring på DTU
DTU Learn for Life er et center på DTU, som er omdrejningspunkt for en ny strategisk satsning i forhold til efteruddannelse og livslang læring. DTU Learn for Life er DTU’s platform for såvel fremtidens Executive lederuddannelser som specialiserede efter- og videreuddannelser baseret på teknologi, bæredygtighed og innovation – et udstillingsvindue for DTU’s undervisning og forskning, som rækker bredt ud til erhvervsliv, myndigheder og organisationer - både i Danmark og i resten af verden.
DTU er et af Europas førende tekniske universiteter, og vi står overfor at implementere en ny strategi for livslang læring på tværs af hele universitet. Vi ser det som en vigtig samfundsopgave at udvikle og levere relevante og virksomhedstilpassede kompetenceforløb inden for områder og sektorer, hvor DTU har særlige styrkepositioner. Vi bidrager til at styrke kompetencer hos virksomheder og organisationer, så de kan udnytte fremtidens teknologiske muligheder.
DTU Learn for Life er et center i rivende udvikling, og vi tilbyder en spændende stilling i et unikt miljø med plads til udvikling - både personligt og kompetencemæssigt.
Jobbet
Som ny Marketing Manager til vores team Marketing og Digitalt Salg skal du gøre DTU mere synligt i markedet og lægge fundamentet for, at vi løfter salget af efteruddannelse markant. Du kommer til at lede et team, som du i vid udstrækning selv kan være med til at præge. Du bliver en del af ledergruppen i DTU Learn for Life.
Til en hverdag med mangeartede aktiviteter søger vi en kollega, der bevarer overblikket og kan fastholde struktur og retning. Som leder af vidensmedarbejdere er det afgørende, at du formår at gå foran i at skabe et positivt arbejdsmiljø, hvor der er plads til innovation og højt til loftet. Du får en bred kontaktflade på tværs af DTUs institutter og centre, som står for vores uddannelser og kurser. Stakeholder management er dermed et vigtigt arbejdsområde.
Flere af vores produkter har en lang salgscyklus, som også i høj grad trækker på netværk og relationerssalg. Innovation i direkte samarbejde med større virksomeder er desuden en hjørnesten i vores strategi fremadrettet, og her kommer vi især til at fokusere på områder og sektorer, hvor DTU har særlige styrkepositioner. Derfor er det en fordel, hvis du har erfaring med BtB relationsbåret salg og partnerskaber med større erhvervsvirksomheder.
Mange af vores uddannelser og korte kurser sælges online direkte til den enkelte deltager. Derfor har den rette kandidat til stillingen også dyb indsigt i og erfaring med e-commerce, marketing automation og digital annoncering. Et indbydende, velstruktureret site er grundlaget for både partnerskaber, lead generering og for salget online, som boostes af samtykkeindsamling og automatiserede flows. Med udgangspunkt i site, shop, SEO, ads og marketing automation driver afdelingen et professionelt e-commerce setup. Tracking sikrer, at det digitale øko-system omkring sitet løbende forbedres.
Du bliver leder for dygtige specialister og skal være i stand til at sparre med dem - også på de digitale fagområder. Marketing og Digitalt Salg arbejder hovedsageligt digitalt, men understøtter også offline formater som events, brochurer, print annoncer, OOH og PR. Den gode historie og kreativer i høj kvalitet løfter vores marketingkampagners performance og inspirerer vores deltagere. Du skal have sans for det kreative og kunne udfordre på det, så vi kan levere den højeste kvalitet også der, hvor det ikke umiddelbart kan måles – inden for rammerne af DTUs brand, så vi høster synergierne af at tilhøre en stærk institution med et stærkt renommé.
Marketingstrategi, KPI’er, årsplan og budget lægges af vores ny Marketing Manager, som derfor skal have et blik for helheden i go-to-market tilgangen. Marketingindsatsen for DTU Learn for Life er kompleks, da mange institutter og centre på DTU bidrager, og vi har tætte relationer til partnere i erhvervslivet.
Vores forventninger til dig
Professionelle kompetencer:
- Erfaring med lead generering og BtB relationsbåret salg
- Dyb forståelse af et moderne, digitalt marketingsetup og e-commerce
- Erfaring med at drive marketing, der kan sikre og understøtte partnerskaber med større erhvervsvirksomheder
- Forståelse for den gode historie og evnen til at sikre kreativer i høj kvalitet
- Indlevelse i målgrupper og behov
- Evnen til at rumme høj kompleksitet og abstrakt tænkning
- Gode analytiske egenskaber, så du formår at se gennem tallene til tendenser og forbedringspotentiale
- Gode sprogfærdigheder på dansk og engelsk
- Erfaring med projektledelse såvel som personaleledelse er en fordel
Personlige kompetencer
- Evnen til at bevare overblikket og skabe struktur
- Gode samarbejdsevner
- Dygtig til at skabe gode relationer
- Fremragende kommunikationsfærdigheder
- Analytisk og resultatorienteret
- Stort drive og evne til at skabe nye løsninger
Hvad tilbyder vi dig
På DTU bliver du del af et universitet, hvor viden og uddannelse med et globalt perspektiv er i fokus. Ny teknologi, innovation, bæredygtighed og viljen til at skabe noget, der kan komme os alle til gavn, er hjørnestene i DTUs strategi ‘Teknologi for mennesker’. Vi værdsætter høj faglighed, og ønsker at du løbende udvikler dig i takt med dit ansvar. En naturlig del af dit nye job bliver således høj faglighed, din egen udvikling og ansvarlig handlefrihed.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst for akademikere i staten.
Stillingen er på 37 timer og ønskes besat hurtigst muligt.
Arbejdssted er DTU Lyngby Campus.
Ansøgning og kontakt
Vi skal modtage din online ansøgning senest onsdag den 7. februar 2024
. Åbn linket "Ansøg nu", hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter motiveret ansøgning, CV og eksamensbeviser.
Ønsker du flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Interim Marketing Manager Trine Gantriis på trigan@dtu.dk
og mobil +45 5139 6168.
Ansøgninger modtaget efter ansøgningsfristens udløb tages ikke i betragtning.
Alle interesserede uanset alder, køn, handicap, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, opfordres til at søge stillingen.
Teknologi for mennesker
DTU udvikler teknologi for mennesker. Med vores forskning og uddannelser i international topklasse er vi med til at skabe en bedre verden, og vi bidrager til løsningen af de globale udfordringer formuleret i FN’s 17 verdensmål for en bæredygtig udvikling. H.C. Ørsted grundlagde DTU i 1829 med en klar mission om at udvikle og nyttiggøre naturvidenskab og teknisk videnskab til gavn for samfundet. Den mission lever den dag i dag. DTU har 13.500 studerende og 6.000 ansatte. Vi arbejder i en international atmosfære og har et inkluderende, udviklende og uformelt arbejdsmiljø. DTU har campusser i hele Danmark og i Grønland og samarbejder med de bedste universiteter verden over.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Danmarks Tekniske Universitet, Anker Engelunds Vej, 2800 Kongens Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5977931