Økonom / Business Controller – spændende byggeprojekter - DTU Campus Service

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du have frihed, fleksibilitet og stor indflydelse som del af et meget velfungerende team?

Har du så tilpas solid erfaring med økonomistyring, at du kan tage den økonomiske styrepind som hands-on ”CFO” i spændende byggeprojekter? Vil du samtidig gerne have et liv med en sund balance mellem arbejde og fritid? Og hvad med at møde på arbejde i et positivt og fællesskabsorienteret miljø med meget høj trivsel og arbejdsglæde? I dette job kan du få hele pakken og mere til.

Rådgivning og hands-on økonomistyring i tæt samspil med fast team af projektledere
DTU har 13.500 studerende og 6.000 ansatte, der udfolder sig i faciliteter på tværs af en lang række lokationer i Danmark. Vores ca. 600.000 m² dækker over en meget varieret bygningsmasse, der rummer alt fra kontorer og auditorier til state-of-the-art laboratorier, vores vindtunnel, de lyddøde rum, havforskningsskibet Dana og meget, meget mere. 

Som internationalt anerkendt eliteuniversitet skal vi selvfølgelig sikre, at vores bygninger og faciliteter er tidssvarende. Reelt mere end det, da ”verdensklasse” ikke er et ord, vi er bange for. Såvel nybyggerier som renoveringsopgaver sker i projekter, der ledes af en projektleder. Det er her, at du kommer på banen som projektledernes uundværlige sparringspartner med styr på kuglerammen. 

Du sikrer, at der er styr på budgetterne. Du analyserer og rådgiver om mulige konsekvenser ved forskellige scenarier. Du har også det lange lys på og afværger potentielle ubehagelige overraskelser. Kort sagt har du fingrene i bolledejen, uanset om det er strategi eller mere jordnære driftsopgaver. I store tal bruger du ca. 50% af din tid på at tale med folk, og den anden halvdel på at omsætte input til budgetter, analyser, rapporter etc. 

Dine primære opgaver bliver at:  

  • Fungere som økonomisk sparringspartner/hands-on på nybygnings- og renoveringsprojekter
  • Bistå projektlederne med udarbejdelse af forretningskritiske analyser og rapporter 
  • Bidrage til udarbejdelse af kvartalsprognoser, årsopgørelser og ledelsesrapporter
  • Løbende vedligeholdelse af projektbudgetter og prognoser i ERP-systemet – vi er ved at implementere Oracle (EPM), og dine input er meget værdsatte
  • Være med til sikre effektiv ejendomsdrift i samarbejde med Sektionsledere i driftsafdelinger
  • Udarbejde finansierings- og ejendomsværdimodeller samt bidrage til forretningsudvikling på ejendomsporteføljen 
  • Udarbejde Business Cases ved større projekter
  • Sikre korrekt kontering samt overholdelse af moms og afskrivningsregler m.m.

Du får 4-5 projektledere, som bliver dine faste samarbejdspartnere. De store projekter varer 3-4 år fra analyse over udbud til etablering med typiske budgetter på 3-400 mio. kr. Dertil kommer renoveringsprojekter, der typisk varer 1-2 år med budgetter på 5-15 mio. kr. Alle projekter kører efter vores gennemarbejdede projektmodel.

Kandidatgrad i økonomi eller tilsvarende samt solid erfaring med økonomistyring
Vi leder efter dig, der kan lide at være på forkant, og som derfor også selv opsøger kolleger og samarbejdspartnere for at få de svar, du mangler. I forlængelse af det formår du med din ”mutter-skrap-på-den-gode-måde m/k” stil at bide dig fast og få folk til at levere, uden at den gode stemning går fløjten af den grund. 

Her kan du så selv tilføje alle klicheerne om analytisk, detaljeorienteret, struktureret, metodisk og bla bla bla. Vi regner selvfølgelig med, at du har orden i penalhuset. Lige så vigtigt er det, at du er en god kollega, der har lyst til at dele viden og blive dygtigere sammen med os andre. Som et hold. Derudover kan du sætte kryds ved:

  • Kandidatgrad i økonomi eller tilsvarende erfaring, der gør dig i stand til at processe store mængder af data 
  • Solid erfaring med økonomistyring inkl. erfaring med projektorienteret arbejde
  • Motivation for at udvikle din viden på ejendomsområdet
  • ERP-erfaring – vi er som nævnt ved at implementere Oracle Cloud

Portefølje- og Økonomistyring – dit nye team
Din nye arbejdsplads er CAS Økonomi og Jura på DTUs hovedcampus i Lyngby. Her får du 3 økonomer, 3 jurister og ejendomsadministrator og sektionslederen som dine nærmeste kolleger. Vi har selvfølgelig fleksible rammer. Det dækker bl.a. over stor frihed til selv at planlægge under den paraply, vi kalder selvledelse. Træls og demotiverende micro management er ikke noget, vi arbejder med. Et helt afgørende nøgleord hos os er tillid. Vi stoler på hinanden, og vi har hinandens ryg, og netop det tror vi er hemmeligheden bag vores tårnhøje trivsel og arbejdsglæde – der i øvrigt omfatter hele Campus Service-organisationen og ikke kun vores team.

Vi er en del af Campus Service, der med ca. 200 medarbejdere leverer service, drifts- og vedligeholdelsesopgaver samt varetager udbygning og renovering af hele DTU’s bygningsmasse. Læs mere på: www.campusudvikling.dtu.dk.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til overenskomsten for Akademikere i Staten. Som del af den kan du bl.a. se frem til fuldt arbejdsgiverbetalt pension og andre goder. 

Ansøgning og kontakt
Vi skal modtage din online ansøgning senest den 4. februar 2024.  Åbn linket "Ansøg nu", hvor du udfylder ansøgningsformularen samt vedhæfter motiveret ansøgning, CV og eksamensbeviser.  

Vær venligst opmærksom på, at vi behandler ansøgningerne løbende.

Ønsker du flere oplysninger om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte sektionsleder for CAS Økonomi og Jura, Max Hunger på 2625 5016.

Ansøgninger modtaget efter ansøgningsfristens udløb tages ikke i betragtning.

Alle interesserede uanset alder, køn, handicap, race, religion eller etnisk tilhørsforhold, opfordres til at søge stillingen.

Teknologi for mennesker
DTU udvikler teknologi for mennesker. Med vores forskning og uddannelser i international topklasse er vi med til at skabe en bedre verden, og vi bidrager til løsningen af de globale udfordringer formuleret i FN’s 17 verdensmål for en bæredygtig udvikling. H.C. Ørsted grundlagde DTU i 1829 med en klar mission om at udvikle og nyttiggøre naturvidenskab og teknisk videnskab til gavn for samfundet. Den mission lever den dag i dag. DTU har 13.500 studerende og 6.000 ansatte. Vi arbejder i en international atmosfære og har et inkluderende, udviklende og uformelt arbejdsmiljø. DTU har campusser i hele Danmark og i Grønland og samarbejder med de bedste universiteter verden over.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Danmarks Tekniske Universitet, Anker Engelunds Vej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5967475

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet