Har du lyst til gennem en data- og analysedrevet tilgang at understøtte ledelsen i at træffe de rigtige beslutninger og på den måde bidrage til at sikre fundamentet for fremtidens digitale skatteforvaltning? Så er du måske vores nye kollega!
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en af de syv styrelser i Skatteforvaltningen. Vi understøtter vores kolleger i Skatteforvaltningen i et partnerskab om drift og videreudvikling af en stor it-portefølje og udvikling af nye it-løsninger i spændvidden fra mindre projekter til en række store programmer i milliardklassen.
Vi søger en ny kollega til arbejdet med at økonomistyre drifts- og udviklingsøkonomien i et af vores fagområder. Du skal være motiveret af at sikre en stærk økonomistyring og gennemføre formidling i hverdagen, så ledelsen understøttes med et gennemsigtigt og handlingsorienteret beslutningsgrundlag. Vi garanterer fokus på at få dig onboardet godt og løbende have fokus på din udvikling samtidig med, at du får indblik i nogle af de største it-programmer i Danmark.
Økonomipartner med ansvar og stor kontaktflade
Du bliver en del af Økonomi- og Ledelsessekretariatet for Vurdering, hvor vi varetager en række meget forskellige opgaver, men hvor fokus altid er på høj faglighed og høj trivsel. Du kommer til at arbejde sammen med engagerede kolleger med mange forskellige faglige baggrunde, ligesom en tæt kontakt med relevante interessenter (projektledere, kontorchefer, underdirektører, mv.) vil være en naturlig del af din hverdag.
Alt efter dine kvalifikationer og erfaringer får du i samarbejde med dine kolleger ansvaret for at:
- facilitere og drive budgetprocesser fra budget til opfølgning
- forestå den løbende controlling
- udarbejde ledelsesrapportering og beslutningsoplæg til ledelsen og direktionen
- sikre en tæt kobling mellem økonomital og fremdrift i projekter
- bidrage til at udarbejde business cases, fremdriftsrapportering, gevinstrealisering mv.
Du har afsluttet relevant uddannelse, fx cand.merc., cand.polit., cand.oecon., cand.scient.pol., HD, finansøkonom eller lign., og du kan være enten nyuddannet eller en erfaren medarbejder. Det vil være en fordel at have en stærk faglighed inden for økonomistyring – eller stor interesse for det - samt elske tal og databehandling og er hjemmevant i excel og powerpoint. Derudover lægger vi vægt på, at du er grundig og kan analysere, kommunikere og formidle komplekse tal og data på en måde, hvor modtageren forstår dem, og at du kan anvende dem som fundament for styringen af vores it-aktiviteter. Der er mulighed for at tilpasse arbejdsopgaverne, så vi spiller på dine styrker.
Som person tager du ansvar for opgaveløsningen og processen, og du er nysgerrig og stiller spørgsmål undervejs. På den måde er du med til at sikre løbende fokus på at skabe forbedringer og se nye løsningsmuligheder. Du har lyst til at være tæt på de it-områder, som du skal understøtte, og er interesseret i deres hverdag og behov, så vi kan levere forretningsnær økonomistyring. Du skal have lyst til understøtte den gode kultur, det gode samarbejde og de gode løsninger.
Din nye arbejdsplads
Du vil blive ansat i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen, der står for de største igangværende it-projekter og -udviklingsprogrammer i staten og står for driften af omkring 200 it-systemer. Du kommer til at indgå i et stærkt fagligt miljø, hvor hverdagen er præget af god stemning og en uformel omgangstone, og hvor vi spiller hinanden gode. Vi lægger vægt på vidensdeling og at have det sjovt, når vi går på arbejde.
Vi sørger for et grundigt introduktions- og oplæringsforløb, så du hurtigt kan arbejde selvstændigt med opgaverne. Du får varierende og udfordrende opgaver samtidig med, at der i styrelsen og Skatteministeriet generelt er gode muligheder for kompetenceudvikling.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Motiveret ansøgning, CV og eksamenspapirer skal indsendes via nedenstående link senest den 19. januar 2025. Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte fg. kontorchef Lene Kirkeby Brogaard på 7237 3351 eller fg. souschef Mikkel Mondrup Pedersen på 7238 8475.
Der vil løbende blive indkaldt til samtaler.
Der kan blive gennemført person- og logikanalyse som led i ansættelsesprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Nybrovej 116, 2800 Kgs. Lyngby.
Læs mere om at arbejde i Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk/job-og-karriere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116, Nybrovej, 2800 Kongens Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/fd4ae56f-31e5-4788-8df0-c0f868697255