BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Hos os har det stor betydning at yde stor omsorg og professionel kærlighed.
Jobbet
Vi er et døgndækket botilbud, hvor vi arbejder i teams og vægter kommunikation, sparring og faglig refleksion højt. Vi mener selv, at vi er ret dygtige inden for vores målgruppe.
Du kommer til at arbejde både pædagogisk og sundhedsfagligt med at støtte og guide beboerne med almindelige daglige gøremål. Imens beboerne er i dagtilbud ordner vi praktiske opgaver i hjemmet, sørger for at dokumentere vores pædagogiske arbejde, og afholder møder med både interne og eksterne samarbejdspartnere.
I vores afdeling bor der fast 6 skønne beboere mellem 22 og 38 år med udviklingsforstyrrelser, kognitive funktionsnedsættelser og diagnoser indenfor autismespektret. Til at varetage det personlige og praktiske omkring vore beboere, mangler vi dig som vil være en del af et team på 10 medarbejdere (plus tilkaldevikarer), der alle bidrager med hver sit faglige aspekt til de fælles aftaler. Her spiller du en aktiv rolle i at tilrettelægge aktiviteter, der kan strukturere hverdagen for beboerne.
Målgruppen
Alle beboerne i vores afdeling er mobile med begrænset sprog og et højt støttebehov. Beboerne er afhængige af, at du som medarbejder går foran, ved siden af eller bagved og følger beboerens dagskema, så trygheden er stabil.
Hvad får du?
- Et arbejdsmiljø hvor vi er nysgerrige på nye og bedre pædagogiske metoder til at løse kerneopgaven, og hvor videndeling er en naturlig del af det daglige arbejde
- Løbende kompetenceudvikling ved bl.a. supervision og kurser
- Professionelt samarbejde på tværs af alle teams på Bostedet Chr. X’s Allé med bl.a. pædagoger, SOSU-assistenter, sygeplejersker og ergoterapeuter
- Et godt kollegaskab med højt til loftet og gode grin
- En nærværende og anerkendende ledelse, der værdsætter initiativ, selvstændighed og medinddragelse
- Et godt, professionelt og sjovt arbejdsmiljø
Hvem er du?
Du har erfaring fra lignende stillinger indenfor specialområdet.
Vi forventer du har
- en interesse for at støtte og udvikle beboere med funktionsnedsættelser
- tålmodighed og trives i rolige, stille og forudsigelige miljøer
- et blik for beboernes ressourcer, selvstændiggørelse og udviklingspotentiale
- erfaringer med forebyggende tilgange til at bevarer roen i pressede situationer, f.eks. ved udadreagerende adfærd
- kompetencer indenfor samarbejde med sagsbehandler, pårørende og øvrige samarbejdspartnere
- dokumentationsfærdigheder ift. dokumentation på borgernes delmål og andre relevante oplysninger
- vil bidrage til pædagogiske faglige refleksioner og planlægning
- evner til at arbejde selvstændigt, struktureret og samarbejde i team
Vi sørger for, at du bliver godt klædt på
Vi sørger for oplæring i forhold til dit arbejde med beboerne, både via mentorordning, supervision, kurser og sidemandsoplæring.
Som vores kollega kan vi garantere dig ny viden og samtidig plads til, at du kan dele din viden i teamet.
Løn- og ansættelsesvilkår
Der arbejdes i rullende vagter dag, aften, rådighedsvagter om natten og hver anden weekend. Der arbejdes også i 24 timers vagter.
Jobbet er en fastansættelse på 37 timer.
Ansættelse snarest muligt.
Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst med forhandlingsberettiget organisation. Vi tilbyder en god løn med udgangspunkt i dine kvalifikationer.
Arbejdspladsen ligger i Lyngby-Taarbæk Kommune.
Er du interesseret?
Send din ansøgning hurtigst muligt og senest den 25. juli 2024 kl. 23:59. Vi afholder løbende ansættelsessamtaler.
Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Louise Mors Erichsen på telefon 20 43 10 64 eller louer@ltk.dk.
Du kan læse mere om Bostedet Chr. X´s Allé og Magnetens Boenheder på vores hjemmeside www.bostederne.ltk.dk
Lyt til SL’s podcast, hvor en afdelingsleder og medarbejder fortæller om pårørendesamarbejdet: https://podcasts.apple.com/dk/podcast/socialp%C3%A6dagogerne/id1481961414?i=1000545555558
I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Bostedet Chr. X's Allé, Christian X's Alle, 2800 Kongens Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081448