Pædagogiske medarbejdere til Bostedet Chr. X´s Allé

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kom og vær med et trygt sted, hvor selvstændighed, udvikling og trivsel er nøgleord, når det gælder beboerne på vores bosted.

Er du uddannet socialpædagog eller anden relevant faglighed og har du lyst til at være med til at skabe en tryg og social hverdag for vores voksne beboere, hvor trivsel, udvikling og selvstændighed er i fokus?

Vi søger 2 nærværende og autentiske personer, som vil være med til at skabe gode rammer for en gruppe beboere på Bostedet Chr. X´s Allé og Magnetens Boenheder.

Hvad indebærer jobbet?
Bostedet Chr. X´s Allé og Magnetens Boenheder består af 12 huse/afdelinger, hvor vi i tre af afdelingerne mangler et par kolleger. Vores beboergruppe består af mennesker med udviklingsforstyrrelser, kognitive funktionsnedsættelser og diagnoser indenfor autismespektret. Til at varetage det personlige og praktiske omkring vore beboere, mangler vi dig som vil være en del af et team, der alle bidrager med hver sit faglige aspekt til at skabe de bedste rammer for vores beboere og deres hverdag. Her spiller du en aktiv rolle i at tilrettelægge de pædagogiske tiltag der skal til for at strukturere hverdagen for beboerne og gøre dem mest mulige selvstændige i eget liv.

Vi arbejder med at vedligeholde og udvikle beboernes færdigheder, blandt andet ud fra deres sanseprofiler, TEACCH-principper og Low Arousal. Vi er bevidste om, at vi som fagprofessionelle er gæster i beboernes hverdag, og at beboerne er medspillere i eget liv, og derfor er medbestemmelse en vigtig del af vores pædagogiske arbejde.

Stilling 1: 37 t ugtl. I Hus G st.
Vi søger nærværende og autentiske pædagoger til et team bestående af 8 socialpædagoger. I teamet samarbejder vi om at skabe en forudsigelig og tryg hverdag, med ungdomslivet i centrum, for vores 6 dejlige beboere i aldersgruppen 27-45 år. Beboerne har alle nedsat kognitivt funktionsniveau og moderat støttebehov. Vi støtter bl.a. vores beboere i hverdagens daglige liv men også at tage ture med partybus, vennefester og en årlig ferie. Vi arbejder med at udvikle beboernes færdigheder og trivsel, hvilket bl.a. gøres med afsæt i beboernes sanseprofiler, TEEACH og low arousal. Du bliver ansat i et rullende skema, hvor du både har dagvagter, aftenvagter, mellemvagter og rådighedsvagter. Vi vægter en høj grad af medarbejderinddragelse fx under teammøder og i nedsatte faglige udvalg, vi har fokus på at medarbejderne får relevant kompetenceudvikling, som understøtter deres evner til at løse kerneopgaven.

Stillingen 2: 37 timer ugtl. i Hus G2
Vores 6 beboere har det til fælles, at de har et let til moderat støttebehov. Beboerne, fire mænd og to kvinder mellem 49 -53 år, kan gennemføre de fleste af dagligdagens aktiviteter med verbal og pædagogisk støtte - enkelte beboere har behov for lettere støtte til personlig pleje. Vi holder ferie med vores beboere hvert år. Vi er optaget af med- og selvbestemmelse i eget liv, hvor vi sammen skaber de bedste rammer for trivsel, udvikling og vedligeholdelse af kompetencer. Vores pårørende er meget engagerede og deltager aktivt i vores beboeres liv. Du vil blive en del af et stabilt, fagligt engageret og stærkt samarbejdende team, med 6 fastansatte pædagoger. Dine timer vil være placeret i 24 timers rådighedsvagter, aftenvagter og vagter hver 2. weekend. Vi vægter en høj grad af medarbejderinddragelse fx under teammøder og i nedsatte faglige udvalg, vi har fokus på at medarbejderne får relevant kompetenceudvikling, som understøtter deres evner til at løse kerneopgaven.

Stilling 3: 31,5 timer i hus F
Vågen nattevagt søges til afdeling med 6 borgere med et lavt funktionsniveau. Gerne uddannet social og sundhedsassistent.
Arbejdstiden er hver anden uge, fra mandag til søndag fra kl. 22.00 – 07. Om natten føres der tilsyn med borgerne, - tre kvinder og tre mænd i alderen 30-47 år. Du støtter dem i at falde i søvn igen efter måske at være vågnet. Der kan blive brug for din hjælp til personlig hygiejne, eller anden situation hvor der er brug for en nattevagt. Det vil være praktiske opgaver som udføres på nattevagten. Vi vægter en høj grad af medarbejderinddragelse og har fokus på at medarbejderne får relevant kompetenceudvikling, som understøtter deres evner til at løse kerneopgaven.

Hvad får du?

  • Et arbejdsmiljø, hvor vi er nysgerrige på nye og bedre metoder til at løse kerneopgaven, og hvor vidensdeling er en naturlig del af det daglige arbejde.
  • Professionelt samarbejde på tværs af alle teams på Bostedet Chr. X’s Allé med bl.a. pædagoger, SOSU-assistenter, sygeplejersker og ergoterapeuter.
  • Et engageret team i udvikling.
  • En nærværende og anerkendende ledelse, der værdsætter initiativ, selvstændighed og medinddragelse.
  • Løbende kompetenceudvikling via bl.a. supervision og kurser.
  • Ny viden og samtidig plads til, at du kan dele din viden i teamet.

Hvem er du?
  • Du er uddannet socialpædagog eller har andet relevant erfaring og har lyst til at arbejde indenfor det specialpædagogiske felt.
  • Du brænder for at arbejde struktureret med vores beboere.
  • Tålmodighed og trives i rolige, stille og forudsigelige miljøer.
  • Du er loyal overfor beslutninger, er en holdspiller, men som også kan stå på egne ben.
  • Du kan være rolig når situationen kræver det, især når du har mange bolde i luften.
  • Du har kørekort.
I din ansøgning vil vi gerne se eksempler på
  • Din interesse for at støtte og udvikle beboere med funktionsnedsættelser.
  • Dine kompetencer indenfor samarbejde med kollegaer, sagsbehandlere, pårørende og øvrige samarbejdspartnere.
  • Dine dokumentationsfærdigheder ift. dokumentation af borgernes mål og andre relevante oplysninger.
  • Dit bidrag til faglige refleksioner og planlægning.
  • Dine evner til at arbejde selvstændigt og struktureret.

Hvem er vi?
Bostedet Chr. X´s Allé og Magnetens Boenheder er et botilbud for beboere med autisme og øvrige funktionsnedsættelser, der har forskellige grader af støttebehov.
Læs mere om vores bosted på vores hjemmeside (http://www.bostederne.ltk.dk)

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelse sker efter gældende overenskomst med SL, FOA og KL,.

Er du interesseret?
Vi afholder samtaler løbende, så send din ansøgning hurtigst muligt, og senest mandag den 7. maj 2024 kl. 12.00.
Tiltrædelse hurtigst muligt, men vi venter gerne på de rette ansøgere.

Arbejdspladsen ligger i Lyngby-Taarbæk Kommune, i 10 minutters gåafstand fra S-tog.

Har du spørgsmål?
Hvis du har spørgsmål til stillingenerne er du velkommen til at kontakte nedenstående
For stilling 1: afdelingsleder Elena Rygaard Engelbrecht telefon 29 13 39 77
For stilling 2 og 3: afdelingsleder Else Randrup telefon 21 15 22 97

Ansættelsesforhold
To stillinger på fuldtid og en stilling på 31,5 timer om ugen

Tiltrædelse
Tiltrædelse hurtigst muligt, men vi venter gerne på de rette ansøgere.

Arbejdssted
Bostedet Chr. X´s Allé

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Bostedet Chr. X's Allé, Christian X's Alle, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6034327

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet