Projektkoordinator søges til implementering af boligskattereform i Skatteministeriet

dato

Vi søger en projektkoordinator, der skal bidrage til at sikre styrelsens fulde implementering af boligskatteforliget. Så hvis du motiveres af at få et projekt til at fungere smidigt med blik for effektiv og værdiskabende eksekvering og i tæt samarbejde med projektledere og kontorchef, så har vi brug for dig.

Du bliver en del af kontoret for Procesudvikling Bolig, der er karakteriseret ved at dyrke en stærk faglig samarbejdskultur med rig mulighed for sparring, og hvor du bliver en del af et fagligt miljø med engagerede kollegaer. Kontoret beskæftiger sig med forretnings- og it-udvikling, test af it-løsninger, projektledelse samt lovmedholdelighed, og bidrager til at sikre implementering af boligskattereformen fra 2017 i personskattesystemerne. Dette sker i tæt samarbejde med vores fagstyrelser Skattestyrelsen og Vurderingsstyrelsen. Der er stor bevågenhed omkring implementeringen af reformen både i Skatteforvaltningen, i departementet og i den bredere offentlighed.

Vi tilbyder spændende opgaver i et vigtigt program
Som programkoordinator spiller du en nøglerolle i vores team, der arbejder med implementering af boligskatteløsninger i eksisterende IT-systemer.

Dine opgaver vil bl.a. bestå af at:

  • Støtte projektlederne med administrative opgaver, herunder styre kravskrivningsproces
  • Tage referater samt ajourføre eksisterende og tilrettelægge nye processer
  • Facilitering af processer, der kvalitetssikrer processer og styring af projektet
  • Onboarding af medarbejdere i projektet og sikre god kommunikation
  • Opgavestyring og rapportering
  • Journalisering, opfølgning i Jira og varemodtagelse
Om dig
Vi forestiller os, at du har stærke relationelle kompetencer, da du skal arbejde med en bred vifte af interessenter. Du har erfaring fra en lignende rolle, eller har på anden vis stiftet bekendtskab med opgavetyperne. Det vil være en fordel, at du har en grundlæggende forståelse for ejendomme og det danske boligbeskatningssystem i sin helhed. Ligeledes er erfaring med at arbejde i systemerne WorkZone, Jira og SAP et plus.

Vi lægger derudover vægt på, at du som person:

  • arbejder struktureret, trives med deadlines og hurtigt kan danne dig et overblik over din opgaveportefølje samtidig med, at du har øje for detaljen
  • er effektiv og kvalitetsbevidst i din tilgang til både små og store opgaver.
  • tænker tværorganisatorisk og er serviceminded
  • evner og har lyst til at arbejde i teams med forskellige fagligheder og er god til at kommunikere.
Hvorfor skal du vælge os?
Vi bestræber os på at tage godt imod nye medarbejdere, og lægger derfor vægt på god onboarding og sparring fra første dag. Vores business analyst Freja fortæller: ”Jeg holder meget af mit arbejde som Business Analyst i boligprogrammet, da min hverdag altid er spækket med spændende udfordringer og aldrig den samme. Jeg synes det er en fornøjelse at være en del af et yderst professionelt team, hvor vi arbejder effektivt, men samtidig har gode uformelle relationer og griner sammen”.

Vi har fokus på den faglige og personlige udvikling og gør meget ud af, at vi som kolleger altid står klar med en hjælpende hånd, når der er brug for det. Derudover er videndeling vigtig for os både gennem planlagte møder men også gennem de uformelle snakke ved skrivebordet eller kaffemaskinen i løbet af dagen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send dit CV med en motivation samt eksamenspapirer og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest den 3. januar.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Anita Veihe på telefon 72 37 64 95.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil være Nybrovej 110, 2800 Lyngby.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 110, Nybrovej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-01-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/45db12f4-2c06-41c6-be47-a8a5830a27b8

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet