Projektleder med teknisk forståelse til digital tvilling på svømmehalsområdet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at opdyrke helt nye muligheder for planlægning og potentialeafdækning ved hjælp af data? Er du bekendt med konceptet digital tvilling? Bliver du begejstret ved tanken om at bidrage til innovative løsninger for energi og miljø i det offentlige? Så er du måske vores nye kollega i Faciliteter!

Om projektet

Det overordnede mål i Klimaplanen 2025 er, at Københavns Kommune skal være CO2-neutral i 2025. Som en del af dette arbejde skal Kultur- og Fritidsforvaltningen (KFF) teste en digital tvilling på svømmehalsområdet med henblik på energi, miljø- og driftsoptimering.

Ideen med ”Den digitale tvilling” er, at en række sensorer indsamler data og visualiserer driften og giver mulighed for at simulere den fysiske verden. Ved etablering af en dataplatform med driftsdata fra fx CTS-anlæg (Central Tilstandskontrol og Styringsanlæg), vandbehandlingsanlæg (temperaturer og kemi), besøgstællere m.m. bliver det muligt at simulere forskellige ændringer mellem faktorerne, uden at det påvirker den daglige drift, så man kan påvise eller sandsynliggøre en optimering af energiforbruget. Teknologien med en digital tvilling er kendt fra test på bl.a. vindmøller, men er ikke tidligere anvendt på drift af svømmehaller.

De kommunale svømmeanlæg er blandt de mest komplekse tekniske anlæg, som kommunen anlægger og vedligeholder. Svømmehaller står for over 1/3 af energiforbruget i Kultur- og Fritidsforvaltningens (KFF) faciliteter. Svømmehallerne er komplekse systemer med mange komponenter og faktorer, der spiller sammen, og der er fastsat en del krav til driften.

Om stillingen
Du vil blive en Team Strategi og Projekter i Kontor for Stab og Forretningsudvikling. Teamet samler enhedens projektledere og håndterer en bred portefølje af strategiske, digitaliserings- og implementeringsprojekter, som spænder over alle serviceområder i enheden. Det er et team, som prioriterer videndeling og samarbejde på tværs og har fokus på at styrke den enkeltes faglighed og spidskompetencer.

Din opgave vil være at levere et ’proof of concept’ på en digital tvilling ved at etablere en dataplatform med driftsdata samt etablere et samarbejde omkring anvendelsen af data til optimering af driften. Du vil arbejde tæt sammen med SvømKBH og KEID (Københavns Ejendomme og Indkøb), som varetager driften af alle svømmehallerne i kommunen.

Kompetencer
Vi forventer, at du har interesse for opbygning af dataunderstøttelse eller dataunderstøttende IT-systemer samt erfaring med etablering af en dataplatform. Du har erfaring med It- og projektledelse i forhold til digitalisering. Du kan f.eks. have en baggrund som datamatiker, datalog eller erhvervserfaring med arbejdsopgaverne.

Vi lægger vægt på, at du har:

  • erfaring med at arbejde med mange interessenter og facilitere processer.
  • erfaring med at videreformidle en høj kompleksitet i øjenhøjde med modtagere.
  • kendskab til datamodulering og simple databaseforespørgsler
  • kendskab til nye IoT-teknologi og har arbejdet med database i Microsoft SQL Server, Excel og PowerBI.
  • kendskab til energirigtig drift og optimering.
  • kendskab til den tekniske drift af et svømmehalsanlæg.
Som person er du handlings- og løsningsorienteret med et stærkt blik for at nå i mål med opgaverne og skabe resultater. Du evner det gode samarbejde, er interesseret i detaljen og nysgerrig på sammenhænge og faglige områder udover dit eget.

Løn- og ansættelsesvilkår
Vi tilbyder løn- og ansættelsesvilkår efter kvalifikationer i henhold til gældende overenskomst. Arbejdstiden er 37 timer om ugen med mulighed for fleksibel arbejdstid.

Projektet løber i 2 år, og stillingen er en 2-årig projektansættelse med mulighed for forlængelse.

Stillingen ønskes besat fra den 1. august 2023 eller snarest muligt.

Yderligere informationer
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte leder Katharina Hekkelman på 2465 4386.

Søg via linket senest torsdag den 15. juni 2023
Første samtalerunde forventes afholdt i uge 25.

Kultur- og Fritidsforvaltningen
Kultur- og Fritidsforvaltningen er Danmarks største kulturforvaltning. Vores arbejdsopgaver spænder bredt fra idræt, kultur og borgerservice til huslejenævn, folkeregister, vielser og afvikling af valg og folkeafstemninger. I Kultur- og Fritidsforvaltningen arbejder vi for at skabe de bedste rammer for kultur- og fritidslivet i København - og i samarbejde med københavnerne at skabe en by, der lever og udvikler sig. Vi er en politisk ledet organisation og har til opgave at understøtte og udleve politiske beslutninger. Alt sammen med det overordnede formål at give københavnerne et bedre kultur- og fritidsliv og være en åben og professionel indgang til Københavns Kommune.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Københavns Kommune, Borups Allé 177, 2400 København NV

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1518&ProjectId=192059&DepartmentId=22927&MediaId=4780&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5836884

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet