Recovery-orienteret socialpædagog søges til barselsvikariat ved Støttecenter Hjorten i Lyngby-Taarbæk kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Støttecenter Hjorten søger socialpædagogisk medarbejder som vil arbejde recovery-orienteret og med inspiration fra Åben Dialog i et 37 timers barselsvikariat. Det er en kombineret stilling i vores Samværs- og Aktivitetstilbud og med socialpædagogisk støtte efter §§ 85 og 82 for borgere med psykosociale udfordringer.

Åben Dialog er en central inspirationskilde for os i måden vi møder borgerne på og måden vi er organiseret på. Vi holder dialogiske netværksmøder, når vi starter indsatsen op og løbende for at følge op og understøtte netværkets ressourcer og potentialer. I vores gruppeforløb bruger vi dialogiske processer, ligesom vi arbejder recovery-orienteret ud fra viden om, at mennesker med alvorlig psykiske udfordringer kan komme sig og komme videre. Vi arbejder ud fra dialogiske principper tæt sammen med myndighedsenheden som en del af indgangen til Voksenafdelingen i Center for Social Indsats. Hvis du kommer til samtale, vil du opleve, at vi bruger reflekterende team når vi ansætter.

Støttecenter Hjorten er Lyngby-Taarbæk Kommunes tilbud om gruppebaseret og individuel støtte efter §§ 85 og 82 samt aktivitets- og samværstilbud efter § 104. Alle tilbud er til borgere med psykosociale udfordringer, som bor i eget hjem. I enheden er vi 13 medarbejdere med forskellige fagligheder. Da vores gode kollega går på barsel, søger vi en fuldtidsmedarbejder, som primært har opgaver i aktivitets- og samværstilbuddet kombineret med §§ 82 og 85 opgaver.

Faglig tilgang og målsætninger
Vores tilgang bygger på et dialogisk og netværksorienteret perspektiv, ud fra hvilket det søges at forstå borgerens vanskeligheder relationelt og kontekstuelt. Kerneopgaven er at samarbejde med borgeren om at få et godt hverdagsliv og finde sin egen vej og sine egne handlemuligheder.

Målet med indsatsen kan være:

  • at støtte borgeren i at skabe og vedligeholde relationer.
  • at styrke tilknytningen til netværk og det omkringliggende samfund.
  • at deltage i fællesskaber.
  • at understøtte et, for borgeren, godt hverdagsliv.
  • at hjælpe borgeren med at udvikle nye fortællinger om sig selv.

Vi ønsker en medarbejder, der:
  • har en relevant pædagogisk, socialfaglig eller sundhedsfaglig uddannelse
  • har erfaring med at arbejde med mennesker der har psykiske og/eller sociale problemer.
  • har erfaringer med at planlægge og afholde aktivitets-, gruppe- og/eller læringsforløb.
  • har erfaringer med eller nysgerrighed på at afholde dialogiske netværksmøder.
  • kan bidrage til at identificere gode, kreative løsninger i samarbejde med borger og rådgiver - det kræver både gode refleksive og dialogiske evner samt en god forståelse for organisationen og de omkringliggende muligheder hos samarbejdspartnere, civilsamfund m.m.
  • evner det tværfaglige samarbejde om og med borger, er nysgerrig på andres perspektiver og kan se relevansen i at kigge på samme problemstilling fra flere forskellige faglige vinkler.
  • er fleksibel og vil kunne arbejde nogle aftentimer i ugens løb, afhængig af borgernes behov for støtte.

Arbejdstiden ligger i hverdagene. I § 104 vil arbejdstiden 1-2 gange om ugen ligge til kl. 20. I §§ 85 og 82 vil hovedparten af arbejdstiden ligge i dagtimerne. Der kan forventes lidt ekstra forskudt arbejdstid ved ferie, sygdom samt ved særlige arrangementer.

Vi kan tilbyde:
  • fleksible rammer for samarbejdet med borgeren.
  • engagerede og dygtige kollegaer, der vægter faglig sparring og vidensdeling højt.
  • stor ledelsesopbakning og tillid til dine faglige vurderinger og din sunde fornuft.
  • en spændende arbejdsplads, hvor vi i hele det sociale område er i gang med at tænke nyt.
  • stor indflydelse på tilrettelæggelsen og udviklingen af vores arbejde.
  • ekstern supervision og fagrelevant undervisning i bl.a. Åben Dialog og Recovery.
  • en arbejdsplads med fokus på trivsel, arbejdsglæde og betydningen af et trygt fællesskab samt tillid til hinanden.
  • Dejlige omgivelser i og omkring Jægersborgvej/Hjortholmvej, hvor vi har til huse i to gamle villaer.

Kontaktpersoner ved spørgsmål:
Pæd. Soc. Annette Møller mobil: 21167246
Pæd. Soc. Henrik Skaaning mobil: 30180329
Leder, Bettina Ø. Heldorf mobil: 23706721

Ansøgningsfrist den 8. november kl. 23.00, og ansættelsessamtaler finder sted i uge 47 på Jægersborgvej 19, 2800 Kgs. Lyngby.
Stillingen er til besættelse pr. 1. december 2024 eller hurtigst muligt derefter.

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst. Ansættelsen er betinget af tilfredsstillende straffeattest

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Samværs- og aktivitetssted Hjorten, Jægersborgvej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6129363

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet