Støttecenter Hjorten søger socialpædagogiske til Åben Dialog og recovery-orientering

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Støttecenter Hjorten søger socialpædagogiske medarbejdere som vil arbejde recovery-orienteret og med inspiration fra Åben Dialog i Samværs- og Aktivitetstilbud og/eller socialpædagogisk støtte efter §§ 85 og 82 for borgere med psykosociale udfordringer (en fast stilling og et barselsvikariat; 32-37 timer)

Åben Dialog er en central inspirationskilde for os i måden vi møder borgerne på og måden vi er organiseret på. Vi holder dialogiske netværksmøder, når vi starter indsatsen op og løbende for at følge op og understøtte netværkets ressourcer og potentialer. I vores gruppe-forløb bruger vi dialogiske processer, ligesom vi arbejder recovery-orienteret ud fra viden om, at mennesker med alvorlig psykiske udfordringer kan komme sig og komme videre. Vi arbejder ud fra dialogiske principper tæt sammen med myndighedsenheden som en del af Indgangen til Voksenafdelingen i Center for Social Indsats. Og hvis du kommer til samtale, vil du opleve at vi bruger reflekterende team når vi ansætter!

Støttecenter Hjorten er Lyngby-Taarbæk Kommunes aktivitets- og samværstilbud med 36 pladser efter § 104 samt tilbud om gruppebaseret og individuel socialpædagogisk støtte efter §§ 85 og 82. Alle tilbud er til borgere med psykosociale udfordringer, som bor i eget hjem. I enheden er vi 14 medarbejdere med forskellige fagligheder. Vi arbejder sammen på tværs, og lige nu har vi en ledig stilling, som primært har opgaver i aktivitets- og samværstilbuddet, og et barselsvikariat som primært har opgaver i § 85 og § 82.

Faglig tilgang og målsætninger
Vores tilgang bygger på et dialogisk og netværksorienteret perspektiv, ud fra hvilket det søges at forstå borgerens vanskeligheder relationelt og kontekstuelt. Kerneopgaven er at samarbejde med borgeren om at få et godt hverdagsliv og finde sin egen vej og sine egne handlemuligheder.

Målet med indsatsen kan være:

  • At støtte borgeren i at skabe og vedligeholde relationer
  • At styrke tilknytningen til netværk og det omkringliggende samfund
  • At deltage i fællesskaber
  • At understøtte et for borgeren godt hverdagsliv
  • At hjælpe borgeren med at udvikle nye fortællinger om sig selv.

Vi ønsker en medarbejder, der:
  • Har en relevant pædagogisk, socialfaglig eller sundhedsfaglig uddannelse
  • Har erfaring med at arbejde med mennesker der har psykiske og/eller sociale problemer
  • Har erfaringer med at planlægge og afholde aktivitets-, gruppe- og/eller læringsforløb
  • Har erfaringer med eller nysgerrighed på at afholde dialogiske netværksmøder
  • Kan bidrage til at identificere gode, kreative løsninger i samarbejde med borger og rådgiver. Det kræver både gode refleksive og dialogiske evner samt en god forståelse for organisationen og de omkringliggende muligheder hos samarbejdspartnere, civilsamfund m.m.
  • Evner det tværfaglige samarbejde om og med borger, er nysgerrig på andres perspektiver og kan se relevansen i at kigge på samme problemstilling fra flere forskellige faglige vinkler.
  • Er fleksibel og vil kunne arbejde nogle aftentimer i ugens løb, afhængig af borgernes behov for støtte. Arbejdstiden ligger i hverdagene. I § 104 vil arbejdstiden 1-2 gange om ugen ligge til kl. 20. I §§ 85 og 82 vil hovedparten af arbejdstiden ligge i dagtimerne. Der kan forventes lidt ekstra forskudt arbejdstid ved ferie, sygdom samt ved særlige arrangementer.

Vi kan tilbyde:
  • Fleksible rammer for samarbejdet med borgeren
  • Engagerede og dygtige kollegaer, der vægter faglig sparring og vidensdeling højt
  • Stor ledelsesopbakning og tillid til dine faglige vurderinger og din sunde fornuft
  • En spændende arbejdsplads, hvor vi i hele det sociale område er i gang med at tænke nyt
  • Stor indflydelse på tilrettelæggelsen og udviklingen af vores arbejde
  • Ekstern supervision og fagrelevant undervisning i bl.a. Åben Dialog og Recovery
  • En arbejdsplads med fokus på trivsel og arbejdsglæde og betydningen af et trygt fællesskab og tillid til hinanden.
  • Dejlige omgivelser i og omkring Jægersborgvej/Hjortholmvej, hvor vi har til huse i to gamle villaer.

Kontaktpersoner ved spørgsmål:
Cecilie Mølgaard Olsen: tlf. 29845218 og Anne Lindrod Bøgsted: tlf. 23281763

Ansøgningsfrist den 22.10. kl.23.00, og ansættelsessamtaler finder sted i uge 43.
Stillingen er til besættelse pr. 1.11.2023. eller hurtigst muligt derefter.

Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst. Ansættelsen er betinget af tilfredsstillende straffeattest

Ansættelsesforhold
Skriv her om det er fuldtid eller deltid, eller hvor mange timer

Tiltrædelse
01.11.2023 eller hurtigst muligt derefter.

Arbejdssted
Støttecenter Hjorten

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Center for Social Indsats - Administration, Emil Pipers Vej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5921549

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet