Kan du kommunikere om vores anlægs- og byggeprojekter og sprede kendskab og nysgerrighed for det, vi arbejder med? Arbejder du struktureret, proaktiv og brænder for politiske beslutningsprocesser? Så er vores stillinger som udviklingskonsulenter i Center for Arealer og Ejendomme måske noget for dig.
Vi søger to engagerede og stabile generalister, der har fokus på helheden og det tværgående aspekt. Som udviklingskonsulent skal du spille vores afdelinger og afdelingschefer gode igennem kvalificeret støtte og sparring samt bidrage til, at opgaver og projekter bliver udført. Du skal være god til at formidle komplekse problemstillinger skriftligt, sikre de rette input fra projektlederne og koordinere med vores søsterafdelinger. Derudover har du overblikket over vores politiske sagsfremstillinger samt afrapportering til styregrupper og det politiske niveau.
Vi har to ledige stillinger i to afdelinger:
I afdelingen for Digitalisering, Infrastruktur og Anlæg arbejder vi i et tværfagligt miljø, hvor vi værdsætter nysgerrighed, kreativitet og faglig dygtighed. Vi har en bred portefølje inden for forvaltning og udvikling af veje, byrum og grønne og blå naturområder samt digitalisering i Center for Arealer og Ejendomme. Vi er pt. 14 i afdelingen – alle professionelle med høj og varieret faglighed. Vi er gode til at samarbejde og supplerer hinanden godt.
I afdelingen for Arkitektur og Byggeri har vi ansvar for den kommunale ejendomsportefølje indenfor vedligeholdelse, ombygninger og nybyggeri. Vi har mange spændende projekter i støbeskeen f.eks. nybyggeri af tre daginstitutioner, renovering af skoletage og input til strategisk byudvikling. Det er en stor fordel, hvis du har erfaring med byggeri og faserne i byggesager, men det er ikke et krav. Vi er pt. 25 i afdelingen med forskellige fagligheder.
Om jobbene
Som udviklingskonsulent vil du blive tilknyttet en af de to afdelinger hvor du vil blive udfordret med spændende og komplekse problemstillinger, få indflydelse på hvilke opgaver du skal arbejde med og indgå i et stærkt fagligt netværk med både unge og erfarne kollegaer. En af dine vigtigste opgaver vil være at understøtte afdelingschefen i de mange forvaltningsopgaver og politiske udvalgssager.
Derudover vil du stå for:
- At sikre struktur, overblik og ledelsesinformation
- At udarbejde og kvalitetssikre beslutningsoplæg og præsentationer til politikere og styregrupper samt bistå ved de mere komplekse henvendelser fra borgere og politikere
- At facilitere møder samt planlægge og gennemføre processer for udvikling af arbejdsgange og vores afdeling
- At kommunikere eksternt bl.a. via platforme som Facebook, hjemmeside, plakater og aviser, idet vi arbejder på at øge borgernes viden om vores bygge- og anlægsprojekter
- At understøtte og videreudvikle et godt arbejdsmiljø i afdelingen i samarbejde med afdelingschefen og resten af afdelingen.
Om dig
- Du har flere års erfaring indenfor administration, politiske betjening, projektledelse og ledelsessparring
- Du har gode sociale og faglige kompetencer og evner at formidle komplekse problemstillinger klart både mundtligt såvel som skriftligt
- Du er i stand til at yde kvalificeret sparring på projekter, processer og ledelse, og kan selv lede og koordinere projekter fra start til slut
- Du kan arbejde selvstændigt og tage initiativer for at sikre fremdrift og skabe resultater
- Du arbejder systematisk, fleksibelt og løsningsorienteret
- Du har gerne erfaring fra en politisk styret organisation, og forstår værdien i både små som store opgaver og projekter.
Vi tilbyder
Vi tilbyder en spændende arbejdsplads i hjertet af Kgs. Lyngby med fleksibel arbejdstid og kun 2 minutters gang fra Lyngby Station. Du kommer til at indgå i et tværfagligt arbejdsmiljø i storrumskontor med mulighed for hjemmearbejde.
Vi har et onboardingprogram, hvor du får en kollega som mentor, og hvor du introduceres til vores værktøjer og arbejdsrelationer. Der er muligheder for kompetenceudvikling gennem uddannelse og udfordrende opgaver. Grundlæggende vægter vi trivsel højt i vores afdeling. Din opgavesammensætning vil blive tilpasset i forhold til dine kompetencer og interesser.
Stillingen er på 37 timer med flekstid. Løn og ansættelsesvilkår forhandles i henhold til gældende overenskomst og med forventet tiltrædelse pr. 1. juni 2025.
Sådan bliver du én af vores nye udviklingskonsulenter
Send en motiveret ansøgning, hvor dine skriftlige formidlingsevner skinner igennem i ansøgningen og et CV, der viser hvilke resultater/effekter din indsats har givet på tidligere arbejdspladser.
Afdelingen Digitalisering, Infrastruktur og Anlæg
Du er velkommen til at kontakte afdelingschef Maja Arp på 2367 4149, hvis du har spørgsmål til stillingen. Du kan også ringe til projektleder Kristian Stousgaard Jakobsen på 2148 2616 og høre mere om vores afdeling.
Afdelingen Arkitektur og Byggeri
Du er velkommen til at kontakte projektchef Mari Lohne på 2044 7468, hvis du har spørgsmål til stillingen.
Ansøgningsfristen for de to stillinger er tirsdag den 15. april kl. 23.59. Skriv hvilken af de to stillinger, du søger – du kan også søge begge stillinger.
Vi holder 1. samtale tirsdag den 22. april og 2. samtale torsdag den 24. april på Lyngby Rådhus, Lyngby Torv 17, Kgs. Lyngby. Du vil blive kontaktet, hvis vi ønsker at invitere dig til en samtale.
Organisationen
Arkitektur og Byggeri og Digitalisering, Infrastruktur og Anlæg er to ud af fem afdelinger i Center for Arealer og Ejendomme, der servicerer 55.000 borgere og ca. 4.000 ansatte i Lyngby-Taarbæk Kommune. Vi er byg- og driftsherreorganisation for kommunens ejendomme som skoler, daginstitutioner, idrætsanlæg, svømmehaller, kontorejendomme, omsorgsboliger, flygtningeboliger, veje og grønne områder. Den kommunale bygningsmasse består af 240.000 m2, og vi har samtidig ansvaret for 200 km veje og stier samt 75 ha grønne arealer og 71 ha naturområder.
Centret består af 260 medarbejdere, hvoraf ca. 50 medarbejdere er placeret på rådhuset. Du kan se organisationsdiagrammer m.m. på www.ltk.dk/kommune.
I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Lyngby-Taarbæk Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Center for Arealer og Ejendomme, Lyngby Torv, 2800 Kgs. Lyngby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/76bdfcbe-2996-4cd7-bfd3-bf3701d06b54