Udviklingskonsulenter til politisk betjening i Lyngby-Taarbæk Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Politisk DNA i blodet:

Vil du tæt på det politiske i en grøn kommune og sikre forankring af politiske beslutninger? Er du proaktiv og god til at tale med mange fagligheder? Og trives du som projektleder og arbejdet med tværfaglige problemstillinger? Så er jobbet som politisk udviklingskonsulent i vores center måske noget for dig.
Målet for Center for Arealer og Ejendomme er at drive og udvikle bæredygtige og velfungerende bygninger samt grønne arealer med fokus på biodiversitet til fælles gavn for kommunens borgere. Det kræver løbende professionel politiske betjening for at sikre det rette beslutningsgrundlag i de politiske udvalg. Derfor søger vi nu en-to udviklingskonsulenter mere til politisk betjening i Centersekretariatet, som kan hjælpe centrets projektledere og ledelse med de mange sagsfremstillinger om alt fra nye daginstitutioner til kirkegårdsarealer, kunstgræsbaner og vejbelægninger.

Hvad kan vi tilbyde – dine konkrete opgaver
Du bliver en del af et velfungerende sekretariat med ca. 10 medarbejdere med forskellig faglig baggrund, der har fokus på politisk ledelsesbetjening, økonomi, administration og kommunikation.
Din primære opgave bliver sammen med vores anden udviklingskonsulent at styre og udarbejde centrets politiske sagsfremstillinger til de politiske udvalg. Du skal samarbejde med centerets mange faglige projektledere og skrive indstillinger til politikerne, som danner fundamentet for, at vi kan forvalte, drifte og udvikle de kommunale bygninger og arealer. Det kræver politisk og strategisk tæft og lyst til politiske processer, der ikke altid er snorlige men spændende og udfordrende.
Dine opgaver er derfor:

  • Deltage i centrets udvalgssagsproduktion, herunder sikre at ledelsen er klædt på til, hvornår og hvordan de skal levere til politikerne.
  • Have overblik over tidsfrister og deadlines for indlevering af udvalgssager
  • Skrive udvalgssager og fx baggrundsnotater via samarbejde med projektlederne
  • Deltage i udvalgte sættemøder med andre faglige centre
  • Have en tæt kontakt til vores to store driftsafdelinger Ejendomsdrift og Arealdrift samt andre opgaver og bistå dem med udvalgssager og andre opgaver fx borgmestersvar, politiske spørgsmål osv.
  • Formidle resultater og følge op på sager
  • Projektledelse og design af udvalgte projekter og analyser
Hvad forventer vi af dig?
Du er drevet af det politiske miljø i det offentlige og ved, hvordan en sagsfremstilling skal udarbejdes for at sikre de politiske beslutninger. Samtidig er du god til at tale med rigtige mange forskellige fagligheder og ”oversætte” fagsprog til en politisk ramme, og du bliver ikke skræmt af økonomi og juridiske elementer.
Vi ser gerne at du:
  • Har praktisk erfaring fra en politisk styret organisation, gerne en kommune eller statslig organisation.
  • Har et stort overblik, overholder tidsfrister og har blik for kvalitetssikring
  • Er struktureret og kan udvikle processer
  • Er super stærk i skriftlig formidling med erfaring fra produktion af indstillinger fx til bestyrelser, politiske udvalg eller lignende.
  • Er implementeringsstærk og har fokus på resultater og leverancer. Du skal være vedholdende og god til at eksekvere med fokus på at opfylde mål for tid, kvalitet og økonomi.
  • Er analytisk i din tilgang til tværgående problemstillinger og kan udarbejde præcise projektoplæg og være projektleder
  • Har politisk tæft samt organisatorisk og social forståelse.
  • Har en relevant videregående uddannelse, fx cand.scient.pol., cand.mag, cand.soc., offentlig forvaltning/CBS, cand. polit. eller lignende.
Den ene af vores nye kollegaer må gerne have en faglig profil, der både rummer kendskab til politisk sagshåndtering men også er skarp på kommunikation mht. strategi og implementering samt brugerinddragelse.
Afdelingen har en stor samarbejdsflade med direktionen, centrets chef- og ledergruppe, kollegaer i driften samt eksterne samarbejdspartnere, som inddrages i projekterne. Du skal samtidig sikre et godt samarbejde med interne samarbejdspartnere som f.eks. Center for Kultur, IT, Politik og Organisation, hvor de tværgående udvalgskoordinatorer er ansat. Du vil få en bred kontaktflade i organisationen, ligesom din opgaveportefølje også vil indeholde både store og små opgaver.

Om Center for Arealer og Ejendomme
Center for Arealer og Ejendomme servicerer 55.000 borgere og ca. 4.000 ansatte i Lyngby-Taarbæk Kommune. Vi er byg- og driftsherreorganisation for kommunens ejendomme som skoler, daginstitutioner, idrætsanlæg, svømmehaller, kontorejendomme, omsorgsboliger, flygtningeboliger, veje og grønne områder. Den kommunale bygningsmasse består af 240.000 m2, og vi har samtidig ansvaret for 200 km veje og stier samt 75 ha grønne arealer og 71 ha naturområder.
Centret består af 260 medarbejdere, hvoraf ca. 50 medarbejdere er placeret på rådhuset. Du kan se organisationsdiagrammer m.m. på www.ltk.dk/kommune.

Løn og ansættelsesvilkår:
Ansættelse sker som udviklingskonsulent i Center for Arealer og Ejendomme. Løn- og ansættelsesvilkår forhandles i henhold til gældende overenskomst og kvalifikationer med mulighed for ansættelse som specialkonsulent.
Arbejdsstedet er Lyngby Rådhus, pt. Toftebæksvej 12 i Lyngby, mens det permanente rådhus renoveres frem til foråret 2024, som er placeret 2 minutters gang fra Lyngby Station og tæt på motorvejsafkørsel.
Vi tilbyder fleksibel arbejdstid, god pensionsordning, personalearrangementer og en god kantine som laver morgenmad og frokost til os.

Ansættelsesproces:
Første samtale forventes at holdes den 16. november og 2. samtale forventes den 24. november, hvor du skal lave en case som optakt til dialog.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ansøgningsfrist:
Har du spørgsmål til os, er du velkommen til at kontakte afdelingschef for Centersekretariatet Ida Amtoft tlf. 40856410

Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
1. januar 2024

Arbejdssted
Center for Arealer og Ejendomme - Lyngby-Taarbæk Kommune

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

CAE Centersekretariatet, Lyngby Torv, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927319

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet