Bliv business analyst hos Skatteforvaltningen og vær med til at forbedre grund- og ejendomsdata

Profilbillede
dato

Har du lyst til at være en del af Skatteforvaltningens spændende projekter på grund-og ejendomsdataområdet? Brænder du for at arbejde med forretningsanalyse og oversætte det til IT? Og vil du arbejde med analyser af bl.a. grunddata, ejendomsdata, transition fra legacy til nye systemer med stor kompleksitet?

Sikre sammenhæng på tværs
Der er store og spændende forandringer i disse år på tværs af det samlede grund- og ejendomsdataområde i Skatteforvaltningen. Grunddataprogrammet er gennemført, og der implementeres en række ændringer af ejendomsbeskatningen.

Som Business Analyst indgår du i kontoret for Grund- og Ejendomsdata, som er i fuld gang med at koordinere og gennemføre en række initiativer, som skal sikre sammenhæng i data på tværs af grund- og ejendomsdataområdet i Skatteforvaltningen. Kontoret har bl.a. ansvaret for videreudvikling af Skatteforvaltningens Grund- og Ejendomsdataplatform, dataforbedringsprojekter og systemmodernisering. Desuden arbejder vi tværoffentligt med dataforbedringer i samarbejde med eksterne parter (fx andre myndigheder, KL og leverandører).

Vær en del af tværfaglige projektteams
Vi søger Business Analysts til at indgå i vores dynamiske og ambitiøse tværfaglige projektteams, som pt. består af projektledere, projektkoordinatorer, dataspecialister, forretningsanalytikere, løsningsarkitekter, udviklere og testere. Vi arbejder på at sikre dataunderstøttelsen af grund- og ejendomsdata i Skatteforvaltningen.

Du kommer til at deltage i opgaveløsningen i et eller flere af kontorets projekter. Disse opgaver vil have forskellig karakter, men alle med fokus på at sikre en forretningsorienteret dataunderstøttelse af Skatteforvaltningen især på ejendomsområdet. Dine primære arbejdsopgaver kan være en eller flere af følgende:

  • Planlægge og gennemføre forretningsanalyser, der understøtter de forretnings- og it-mæssige valg i systemudvikling, udviklingsprojekter eller dataforbedringsprojekter
  • Udarbejde funktionelle løsningsdesigns og user stories i samarbejde med resten af teamet
  • Deltage i datakvalitetsarbejde fx i tværoffentligt samarbejde med andre myndigheder
  • Deltage i evt. udbudsprocesser
  • Analysere og koordinere konsekvenser af ændringer til eksisterende it-løsninger.
”Grund- og Ejendomsdatakontoret er præget af en uformel tone, godt humør og en høj faglighed”, siger din kommende kontorchef Tine Kapper og fortætter: ”Du får rig mulighed for at tage ansvar og påvirke din egen arbejdsdag”. Det er et stærkt team, hvor de fleste har arbejdet sammen i flere år og er gode til at tage nye med ombord og hvor man hjælper hinanden på tværs af fagligheder.

I kontoret har vi væsentlige snitflader til andre projekter og afdelinger i styrelsen, og det er derfor vigtigt, at du er god til at samarbejde og tænke på tværs og trives i et dynamisk miljø, hvor der er plads til at prøve nye ting af.

Om dig
Du har en relevant uddannelse og kan være i starten af din karriere eller have lidt erfaring med lignende opgaver. Det vigtigste er, at du har interesse for at arbejde i en digital kontekst med fokus på anvendelsen af grund- og ejendomsdata, som omsættes til strategiske og operationelle mål til konkrete løsninger og processer.

Derudover forestiller vi os, at du har viden om eller interesse for:

  • Grund – og ejendomsdata
  • Dataanalyse
  • Forretningsanalyse og udarbejdelse af userstories og procesdiagrammer
  • Skatteprocesser
  • Systemudvikling
Som person er du analytisk, samarbejds- og udviklingsorienteret, har blik for forretningens behov og et stort drive og finder det naturligt at arbejde i en omskiftelig hverdag og tage ansvar for opgaveløsningen.

Du arbejder struktureret, trives med mange deadlines og kan hurtigt danne dig et overblik over din opgaveportefølje samtidig med, at du har øje for detaljen. Du er endvidere god til at formulere dig skriftligt og mundtligt på dansk.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest d. 3. oktober 2024.

Spørgsmål besvares gerne af kontorchef Tine Kapper på telefon 72 37 08 58, chefkonsulent Kirsten Elbo på 72 37 52 76 eller specialkonsulent Jesper Tofte Jensen på telefon 72 37 66 33.

Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Samtaler forventes afholdt løbende.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten, overenskomst for kontorfunktionærer og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Nybrovej 110-116, 2800 Kgs. Lyngby.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116, Nybrovej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-10-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6115977

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet