Generalister til programstyringskontor i et stort offentligt IT-projekt

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Vurderingsstyrelsen går vi hver dag på arbejde for at sikre retvisende og ensartede ejendomsvurderinger samt korrekt beskatning. Omdrejningspunktet for de nye ejendomsvurderinger er et nyt IT-system, som vi i fællesskab med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen udvikler. Det er en samfundskritisk opgave at komme i mål med det nye system, og derfor er der også stor opmærksomhed om vores arbejde. Vi søger nu flere kolleger, der har mod på at træde helt ind i maskinrummet, hvor vi sætter retning for udviklingen af systemet.

Opgaver i krydsfeltet mellem projektarbejde og kravstillelse af IT-løsninger
Du bliver en del af Center for Programstyring og Kravstillelse, som har til formål at sikre, at Vurderingsstyrelsen, som aktiv forretningsejer sætter retning for udviklingen af det nye ejendomsvurderingssystem.

Vi er ca. 20 medarbejdere med en bred faglighed, og vi er fordelt på vores kontorer i Lyngby og Roskilde. Centeret har et bredt udsnit af opgaver, der giver mange snitflader ud i Vurderingsstyrelsen, og vi arbejder tæt sammen med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen (UFST), som udvikler det nye ejendomsvurderingssystem.

På vores kontor i Lyngby har vi vores daglige gang hos UFST og er således helt tæt på udviklere, arkitekter og projektledere m.fl. På vores kontor i Roskilde er vi tæt på mange af de kollegaer, der i Vurderingsstyrelsen skal bruge det nye ejendomsvurderingssystem.

Centeret har bl.a. ansvar for,

  • at sikre fremdrift i udarbejdelse af forretningskrav i samarbejde med vores leverandør
  • at sikre at systemet er lovligt (compliance),
  • at godkende test og idriftsættelse af releases,
  • at sikre overblik og ledelsesrapportering på fremdriften i udviklingen af ejendomsvurderingssystemet.
Hvad håber vi, at vores nye kolleger kan hjælpe os med
Vi har ofte mange kasketter på i løbet af en arbejdsdag, men fællesnævneren er, at vi fokuserer på at styre, eksekvere og implementere det nye it-system. Det gør vi ved at arbejde tæt sammen med vores kollegaer i UFST, så vi sikrer fremdrift fra specificering af forretningskrav, til funktionaliteten leveres og idriftsættes.

Vi forestiller os, at vores nye kolleger særligt skal bidrage med:

  • At gennemføre analyser af forretningsværdi via dialog med vores faglige eksperter, så vi i endnu højere grad sikrer, at den udviklede funktionalitet i ejendomsvurderingssystemet, afspejler vores behov og krav, når vi skal lave ejendomsvurderinger i styrelsen.
  • At skabe overblik over den samlede udvikling af systemet gennem indblik og forståelse for kravstillelse til udvikling og test af ejendomssystemet, så vi hele tiden har en aktuel status og kan prioritere effektivt og retvisende, hvis der opstår udfordringer.
  • At sikre smidig inddragelse og involvering af vores mange kollegers højt specialiserede viden, så vi hele tiden har den nødvendige viden på tværs af styrelsen.
Hvem er du?
Vi forestiller os, at du har erfaring fra lignende roller enten fra det private eller offentlige. Du kan også være nyuddannet med en relevant samfundsfaglig eller administrativ uddannelse. Da vi søger flere medarbejdere til centeret, kan vi uanset din baggrund og erfaring sørge for at tilrettelægge dine opgaver og ansvar i forhold til dine kompetencer, så du oplever faglig og personlig udvikling.

Vi forventer, at du som vores nye kollega har stærke analytiske evner, højt drive, sans for struktur og kan navigere i krydsfeltet mellem koordinerende, eksekverende og styrende opgaver. Derudover må du meget gerne have stærke metodiske kompetencer og gode samarbejdsevner.

Hvad kan vi tilbyde?
Vi er et kontor, der vægter vores faglige og personlige udvikling og at være gode kolleger gennem sparring, hjælp og at løfte i flok. I kontoret har vi forskellige baggrunde, kompetencer og roller, men vi er fælles om at have faglige ambitioner, højt humør og god energi, når vi løser vores opgaver.

Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor vi bestræber os på høj faglighed og at være en aktiv part i, at Vurderingsstyrelsen hele tiden udvikler sig positivt. Vores tilgang er, at vi præsterer bedst, når vi kender hinanden. Vi fokuserer derfor på dialog med andre kontorer i styrelsen, ligesom vi vægter den sociale sammenhængskraft højt – hvad enten det er vores fredagsbar, kontordage eller de øvrige tiltag, der gør det muligt at mødes uformelt på tværs af opgaver, kontorer og afdelinger.

Derudover får du mulighed for at komme helt tæt på et af Danmarks største og vigtigste transformationsprogrammer, hvor du vil opleve at komme helt tæt på udviklingen af samfundskritiske it-systemer.

Vi understøtter fleksible arbejdsvilkår med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning og med respekt for et godt kollegafællesskab.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Hvis du er interesseret, så send din ansøgning med CV og eksamenspapirer via linket ’søg stillingen’ senest 2. april. Vi holder løbende samtaler.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Jannie Worm Eriksen på 72 37 36 17 eller mail jannie.eriksen@vurdst.dk eller kontorchef Jonas Ahm Jørgensen på 72 37 59 36 eller mail Jonas.Ahm.Joergensen@vurdst.dk.

Der kan indgå en logik- og personanalyse i rekrutteringsprocessen. Forud for ansættelse indhentes referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Din arbejdsplads vil være Nybrovej 116, 2800 Kongens Lyngby eller Ny Østergade 9-11, 4000 Roskilde. Angiv gerne i din ansøgning, hvor du ønsker ansættelse.

Du kan altid læse mere om os, ansættelse hos os og vores kerneopgave på www.vurdst.dk/job-og-karriere/.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Lyngby-Taarbæk Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Kongens Lyngby, Nybrovej 116, Nybrovej, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6014649

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet